۲هزارفقره موقوفات فاقد سنددراصفهان

۲هزارفقره موقوفات فاقد سنددراصفهان

به گزارش ارک خبر:حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بلک در نشست  خبری بااصحاب رسانه افزود: ۴۵هزار رقبه در استان اصفهان داریم که در بخش‌های مختلف اقتصادی بهداشت درمان فرهنگی و سیاسی دارای کارکرد هستند.

وی گفت: حدود۱۰ هزار هکتار زمین این استان وقف شده که قالب این زمین‌ها بسترهایی هستند برای توسعه کشاورزی و تأمین محصولات مورد نیاز و درآمد حاصل از این زمین‌ها مربوط به نیات واقفه است مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر آسیب‌های اجتماعی نبود و تامین مسکن مردم است، اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۴هزار واحد مسکونی در بسترهای وقفی قرار دارد و روند ساخت زمین موردنیاز  با بهای کم تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: حدود ۸۰۰ نیاز در مسیر وقف در استان اصفهان شناسایی شده است.
بلک اضافه کرد: فعالیت‌های دامداری، کشاورزی، گلخانه ای  قابل توجهی داریم و در این زمینه برای خدمت‌رسانی به نیت واقف و مردم تلاش خواهیم کرد.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان ۴۹مرکز در قالب بیمارستان درمانگاه و سایر در اختیار مردم هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به شناسایی حدود ۲هزار فقره موقوفات فاقد سند گفت: ارزش ۲هزار فقره موقوفات فاقد سند، حدود ۱۰هزار میلیارد تومان است که برای سنددار کردن این موقوفات جهت جلوگیری از تصرفات و از بین رفتن آن، نیازمند ۲میلیارد تومان اعتبار هستیم.

بلک درپایان افزود: در حال حاضر۱۶ مرکز توریستی در مرحله احداث و یا اجرا با ماهیت میزبانی از جهانگردان، ایران گردان و یا بوم گردی در استان اصفهان وجود دارد .

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا