رونمایی از نخستین داروی ضدآلزایمر چینی‌ها

نخستین داروی تولیدی چین برای درمان بیماری آلزایمر مورد تایید مقامات بهداشتی و درمانی این کشور قرار گرفته و به زودی برای فروش عرضه می‌شود.

رونمایی از نخستین داروی ضدآلزایمر چینی‌ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی جی تی ان،اداره ملی محصولات پزشکی چین با فروش داروی آلزایمر تولید شده توسط یک شرکت در شانگهای موافقت کرده است، این دارو که Oligomannate  یا به اختصار GV-971 نام دارد، توانایی‌های شناختی افراد مبتلا به آلزایمر را تا حدی بهبود می‌دهد.

البته این دارو تنها بر روی افرادی موثر است که پیشرفت بیماری آلزایمر در آنها در حد ملایم تا متوسط است و اگر میزان این پیشرفت زیاد باشد، داروی یادشده قادر به درمان مبتلایان نخواهد بود.

این دارو با همکاری شرکت دارویی Green Valley و نیز ۲ موسسه دانشگاهی دیگر تولید شده و حاوی ترکیبات اسید مولکولی الیگوساکارید استخراج شده از جلبک های قهوه ای دریایی است، آثار اولیه مصرف این دارو چهار هفته بعد ازآغاز استفاده ظاهر می شود.

در ۲ دهه اخیرتلاش های زیادی برای تولید داروهایی به منظور درمان یا کاهش اثرهای مخرب بیماری آلزایمر صورت پذیرفته، اما هیچ یک از این تلاش ها تا به حال به نتیجه قطعی نرسیده است، در حال حاضر ۵۰ میلیون نفر در جهان به بیماری آلزایمر دچار هستند که این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۷۵ میلیون نفر خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا