اخاذی مدیر کانال تلگرامی از دختر جوان به بهانه استخدام بازیگری

اخاذی مدیر کانال تلگرامی از دختر جوان به بهانه استخدام بازیگری

به گزارش ارک خبر:رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که از طریق درج آگهی ستخدام بازیگری در یکی از شبکه های اجتماعی فضای مجازی اقدام به تهدید و اخاذی از یک دختر جوان کرده بود، خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی شکایت دختری جوان مبنی بر اینکه با مشاهده آگهی استخدام بازیگری در یک کانال تلگرامی، اقدام به ارسال رزومه و تصاویر خصوصی خود برای مدیر این کانال کرده و پس از آن مورد تهدید و اخاذی از سوی او قرار گرفته است، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: این دختر جوان عنوان کرد، پس از مشاهده آگهی استخدام بازیگری در یکی از سایت های تبلیغاتی درخواست خود را به فرد آگهی دهنده از طریق شبکه های اجتماعی ارسال کردم، پس از آن وی درخواست تصاویر خصوصی از من کرد و من هم این کار را برایش انجام دادم اما فردای آن روز با پیام های تهدید آمیز فرد مذکور و تقاضای وجه در قبال عدم انتشار تصاویرم مواجه شدم.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته سرانجام متهم شناسایی و طی یک عملیات پلیسی در منزلش دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به  شهروندان در خصوص سؤاستفاده از کاربران در فضای مجازی گفت: یکی از معضلات کنونی جامعه ما حفظ حریم خصوصی افراد است که به اشکال مختلف توسط سودجویان و کلاهبرداران نادیده گرفته شده و با سوء استفاده از مصادیق مختلف نقض این موضوع، از قربانیان اخاذی و هتک حیثیت می‌شود.

وی با بیان این‌که برخی افراد تمایل دارند که مورد توجه دیگران قرار بگیرند افزود: سودجویان و کلاهبرداران از طعمه‌های خود می‌خواهند که تن به خواسته‌های شیطانی آنها داده و اگر این کار را انجام ندهند، اقدام به انتشار تصاویر خصوصی طعمه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌کنند. بنابر این توصیه ما به همه کاربران این است که حدود شرعی و ارزش های اخلاقی را در فضای مجازی رعایت کرده و از ارسال تصاویر خصوصی خود برای دیگران خودداری کنند تا این گونه دچار آسیب نشوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا