فریب پیامک جعلی پرداخت هزینه درج آگهی را نخورید

فریب پیامک جعلی پرداخت هزینه درج آگهی را نخورید

به گزارش ارک خبر: رئیس پلیس فتای استان نسبت شگرد جدید مجرمان سایبری با ارسال پیامک جعلی پرداخت هزینه درج آگهی و هدایت کاربران به درگاه فیشینگ هشدار داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: اخیراً مجرمان سایبری پس از انتشار آگهی کاربران در سایت های واسطه گر نظیر دیوار و شیپور با ارسال پیامی جعلی مبنی بر پرداخت وجه بابت انتشار آگهی و حذف آگهی در صورت عدم پرداخت، آنها را به درگاه جعلی پرداخت هدایت و اقدام به برداشت از حساب می کنند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: شهروندان به هیچ عنوان به لینک های ناشناس و نامعتبر ورود نکنند و از ارائه اطلاعات کارت بانکی در درگاه های مشکوک پرداخت خودداری کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری به راحتی با عناوین مختلف شهروندان را برای ورود به درگاه های جعلی تشویق می کنند، بنابراین کاربران با صفحاتی روبرو می شوند که امکان پرداخت وجه بصورت آنلاین وجود دارد، در حالی که بیشتر این لینک ها کاربر را به صفحات فیشینگ هدایت می کند و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به برداشت از حساب می کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: عده‌ای فرصت طلب با شگرد‌های خاص به دنبال خالی کردن جیب مردم هستند، به طوری که برخی کلاهبرداران با درخواست مبالغ ناچیز اطلاعات کارت بانکی افراد را سرقت و اقدام به برداشت از حساب آنها می کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: شهروندان می‌توانند در مواجه با این گونه موارد مراتب را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا که به صورت ۲۴ ساعته فعال است اطلاع رسانی و پیگیری کنند همچنین با مراجعه به بانک نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا