نتایج آزمایشگاه کالیبراسیون ذوب آهن ، در سراسر دنیا معتبر است


با اخذ گواهینامه تایید صلاحیت استاندارد ۱۷۰۲۵

نتایج آزمایشگاه کالیبراسیون ذوب آهن ، در سراسر دنیا معتبر است

به گزارش ارک خبر:ذوب آهن اصفهان موفق به اخذ گواهینامه تایید صلاحیت  استاندارد ۱۷۰۲۵ در حوزه کالیبراسیون شد . مهندس راد مدیر مهندسی اتوماسیون و ارتباطات شرکت با اعلام این خبر افزود: با توجه به ضرورت حفظ منافع شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در عرصه رقابت های تجاری ،  بازرگانی در سطح ملی ،  منطقه ای و بین المللی ، این شرکت در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار اقدام به اخذ گواهی نامه استاندارد ۱۷۰۲۵:۲۰۰۵ در آزمایشگاه کالیبراسیون  به مدت سه سال از مرکز ملی تایید صلاحیت ایران نمود. در این راستا طی سالهای۹۴، ۹۵، ۹۶ و۹۷ پس از مطالعه ، تحقیق ، تجهیز  وبرنامه ریزی منسجم این مدیریت در سال ۱۳۹۷ ضمن انجام ارزیابی مجدد از طرف  مرکز ملی تایید صلاحیت ایران  موفق  به تجدید گواهی نامه تایید صلاحیت استاندارد ۱۷۰۲۵و اخذ آن با دامنه ای  وسیعتر از سال ۱۳۹۴ شد.

با روند تخصصی شدن روش های کالیبراسیون  آزمایشگاه ها، سازمان های تدوین کننده استاندارد را بر آن داشت تا نیازمندی های خاصی را جهت حصول اطمینان از کیفیت خدمات تدوین نمایند. استاندارد ۱۷۰۲۵ برای کلیه آزمایشگاه های ارائه دهنده خدمات کالیبراسیون ( آزمایشگاه های صنعتی ) قابل کاربرد می باشد. این استاندارد،کالیبراسیون را با روش های استاندارد ،  غیر استاندارد و روشهای توسعه یافته آزمایشگاهی را تحت پوشش قرار می‌دهد. آزمایشگاهی که استاندارد ۱۷۰۲۵ را اجرا و از یک مرجع ملی یا بین‌المللی تاییدیه گرفته باشد به عنوان یک آزمایشگاه معتبر به رسمیت شناخته می‌شود و نتایج کالیبراسیون های آن آزمایشگاه در سراسر دنیا قابل پذیرش است.

مهندس راد در پایان از فعالیت مدیریت های نت راه وساختمان ، روابط عمومی،کیفیت ،حراست و آموزش  در انجام هرچه بهتر این ممیزی قدردانی کرد.

 همچنین مهندس علی دهقانی ، مهندس ارشد  آزمایشگاه ابزار دقیق برخی از مزایای پیاده سازی ۱۷۰۲۵در شرکت ذوب‌آهن اصفهان  را چنین بیان کرد:

  1. در خصوص صادرات محصولات فولادی شرکت (ممیزی های کرز  ، CE و…)  و تولید ریل دارا بودن ۱۷۰۲۵از اهمیت زیادی برخوردار است .
  2. به روز آوری روشهای کالیبراسیون  و توصیه در بکارگیری روشهای استاندارد
  3. توجه به صلاحیت پرسنل آزمایشگاه ، ارتقاءسطح دانش علمی وفنی آنها با توجه به الزام این استاندارد وخط مشی آن
  4. اطمینان از نتایج آزمایشگاه و پذیرش بهتر گزارشات کالیبراسیون  در سطح ملی ، منطقه ای و بین المللی
  5. همزبانی و هم راستائی آزمایشگاه با سایر آزمایشگاه های تأیید صلاحیت شده دنیا
  6. صرفه جوئی در  هزینه‌هایی که شرکت،  در قبال کالیبراسیون دستگاهها   بر اساس استاندارد ۱۷۰۲۵، سالانه  به شرکت های بیرونی پرداخت می کرد
  7. افزایش حجم کاری آزمایشگاه و حصول شاخص های اقتصادی بهتر
  8. شرکت در تست های مقایسه ای PT( تست مهارت بین  آزمایشگاههای کالیبراسیون در سطح کشور)
  9. افزایش رضایت مشتریان کالیبراسیون
  10. پذیرش آزمایشگاه کالیبراسیون  بعنوان آزمایشگاه دارای تایید صلاحیت ملی از طرف موسسه استاندارد
  11. سودآوری شرکت از استفاده‌ی ، منابع موجود در خصوص امکان جذب مشتریان جدید (خارج از ذوب‌آهن) که خود را ملزم می‌دانند خدمات کالیبراسیون خود را از مراجع تایید شده دریافت نمایند.
  12. برقرای ارتباط میان  این آزمایشگاه،  با سایر  آزمایشگاههای مرجع،  در راستای تبادل اطلاعات ، تجارب ، هماهنگ سازی استانداردها ، روشهای اجرایی و نیز تضمین کیفیت نتایج کالیبراسیونها
  13. تسهیل همکاری میان شرکت و سایر سازمانها
  14. سازگاری با سیستمهای مدیریت کیفیت ISO 9001 و انطباق استانداردهای  ISO 9001 , 9002 با مقدمات این استاندارد (  به خصوص برای آزمایشگاههایی که بخشی از یک سازمان بزرگ دارای گواهینامه ISO 9001 می باشند



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا