اربعین حسینی در صحن مطهر آقا علی عباس (ع) برگزار می شود

با حضور پرشور مردم و هیات مذهبی ؛
اربعین حسینی در صحن مطهر آقا علی عباس (ع) برگزار می شود
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی هیأت‌های مذهبی در صحن امامزاده آقا علی عباس(ع) تجمع و به عزاداری خواهند پرداخت.
به گزارش ارک خبر: حسین نرجسیان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بادرود در مورد برنامه‌های اربعین حسینی منطقه بادرود اظهار کرد: آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس(ع)به عنوان یکی از بقاع مطرح و شاخصی است که در همه ایام پذیرای زائران و مجاوران از سراسر میهن اسلامی و کشورهای اسلامی است.
وی افزود: برنامه ریزی فرهنگی جهت گرامیداشت ایام الله علی الخصوص اربعین حسینی از چندی قبل با برگزاری جلسات مختلف در آستان پیگیری و برنامه‌های لازم جهت برگزاری با شکوه مراسم اربعین اندیشیده شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بادرود تصریح کرد: همزمان با اربعین حسینی از صبح روز اربعین میزبان هیأت‌های مذهبی از سراسر کشور هستیم که این هیأت‌ها از صبح روز اربعین در آستان مستقر و طبق برنامه تنظیم شده در صحن مطهر به عزاداری خواهند پرداخت.
وی در ادامه ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اهمیت زیارت امام حسین (ع) افزود: بهترین خیر و نیکی اعطا شده از سوی خداوند به انسان عشق و ارادت به امام حسین (ع) و زیارت آن حضرت است و بر همین اساس عشق و ارادت به سیدالشهداء (ع) باعث می‌شود تا برای زیارت آن حضرت از هیچ تلاشی دریغ نکنیم
نرجسیان اضافه کرد: در ادامه همه هیأت های مذهبی در صحن مطهر به صورت تکمیلی گرد هم آمده و مراسم با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت عزاداری برگزار و مراسم به صورت مستقیم از شبکه‌های سراسری صدا و سیما بخش خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر اساس روایات زیارت امام حسین (ع) موجب می‌شود تا گناهان آینده زائر آن حضرت نیز بخشیده شود، گفت: زیارت آن حضرت تا به اندازه‌ای فضیلت و اهمیت دارد که مردم از سراسر جهان به عشق سیدالشهداء (ع) و گاه با پای برهنه در حماسه اربعین شرکت می‌کنند و یقینا این حماسه مقدمه‌ساز ظهور امام زمان (عج) است.
گفتنی است برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر اربعین، قرائت زیارت اربعین و عزاداری سایر هیأت‌ها بعد از نماز ظهر و عصر از جمله برنامه‌های آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس وشاهزاده محمد (ع) بادرود در روز اربعین می باشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا