سه پروژه بزرگ مشارکتی در شهردار ی منطقه۱۲ اصفهان

باقری در نشست “سه‌شنبه‌ها با رسانه، پاسخگویی در مسیر امید”:

سه پروژه بزرگ مشارکتی در شهردار ی منطقه۱۲ اصفهان

به گزارش ارک خبر: علی باقری درنشست خبری بااصحاب رسانه اظهار کرد: این منطقه داری ۸۲۰۰ هکتار مترمربع مساحت، ۱۴۰ هزار نفر جمعیت و ۱۰ محله است که سالانه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان جهت نگهداری فضای سبز، رفت‌وروب آن هزینه می‌شود و با توجه موقعیت جغرافیایی این منطقه و وجود دو بزرگراه آزادگان و معلم نزدیک به ۶۰ درصد حجم تردد به شهر اصفهان از منطقه ۱۲ است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه ۵۳ پارک محله ای وجود دارد و ۴۹ درصد سیستم‌ آبیاری فضای سبز به صورت قطره‌ای انجام می‌شود.

وی گفت: وجود بافت‌های گوناگون شامل کارگاهی-صنعتی (شهرک صنعتی امیر کبیر و محمودآباد)، روستایی (محمودآباد و امین آباد)، فرسوده (عاشق آباد، امیر عرب و ناصرخسرو)، شهری (ملک شهر، نگین)، مهاجر نشین(امیرعرب، شهرک قدس و مهدیه) و کشاورزی از ویژگی های خاص منطقه ۱۲ است.

باقری در ادامه به بیان جزییات ۳ پروژه‌های مشارکتی عمرانی منطقه ۱۲ پرداخت و ابراز داشت: پروژه مشارکتی، تجاری اداری شهید علیخانی در میدان شهید علیخانی نخستین پروژه مشارکتی این منطقه است که دارای ۲ هزار و ۱۸۰ مترمربع مساحت با زیربنای ۱۸ هزار ۲۳۰ مترمربع بوده و شامل ۴ طبقه پارکینگ، ۲ طبقه تجاری و ۴ طبقه اداری است.

وی اضافه کرد: پروژه مسکونی تفکیکی کازرونی در منطقه ۱۳ در زمینی با مساحت ۴۳۰ متر و زیربنای ۲ هزار و ۳۷۳ مترمربع در ۶ طبقه دومین پروژه مشارکتی است که تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین پروژه فرهنگی ورزشی شهر نگین به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث خواهد شد و تا یک سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه، اظهار کرد: یکی از پروژه‌های عمرانی در دست احداث، مجموعه فرهنگی ورزشی شهرک مهدیه است که با زیربنای ۸۸۰ متر مربع در دو طبقه و اعتبار بیش از ۲۶ میلیارد ریال برای تملک و اجرا در مراحل پایانی است.

وی از دیگر پروژه‌های شاخص منطقه و شهر اصفهان را پروژه پارک‌سوار عاشق آباد عنوان کرد و افزود: این پروژه در دو فاز با هدف ارتقای استفاده از حمل ونقل عمومی و کاهش بار ترافیکی در حال اجرا است.

باقری ادامه داد: پروژه مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خیابان امین برای نخستین بار در سطح شهر اصفهان با هدف تاثیر در کاهش جرایم اجتماعی اجرا می‌شود و برای احداث آن بیش از ۲۲ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیرمنطقه ۱۲ شهرداری اصفهان ادامه داد: از بودجه ۱۶۷ میلیارد تومانی این منطقه در سال جاری بیش از ۷۰ درصد بودجه به بخش عمرانی اختصاص یافته که ۴۷ درصد بودجه عمرانی برای تملک و آزادسازی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با استفاده از ۴۷درصد بودجه عمرانی برای تملک و آزادسازی، ۱۴ پروژه با اعتباری افزون بر ۵۴ میلیاردتومان آزادسازی و تملک می‌شود، خاطرنشان کرد: در بودجه عمرانی سال جاری ۱۲۵ ردیف پروژه تعریف شده که بودجه ۱۱۷ میلیارد تومانی بخش عمرانی را به خود اختصاص می‌دهد.

باقری با اشاره به شرایط ساخت و ساز در این منطقه گفت: در شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماه نخست سال گذشته تعداد پروانه‌های صادر شده در این منطقه ۷۴ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه در این منطقه ۹ پروژه آماده بهره برداری است، گفت: تا یک ماه آینده ۳۴ میلیارد تومان پروژه در منطقه ۱۲ افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد

باقری همچنین اتصال لوله‌های آب و کاشت گونه‌های گیاهی کم آب را از دیگر برنامه‌ای این مجموعه مطرح کرد و بیان داشت: کاشت درخت و درختچه از گونه‌های کم آب و همچنین چمن‌های مقاوم در برابر خشکی از دیگر سیاست‌های شهر اصفهان در حوزه فضای سبز است که در همین بخش اعتبار نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان برای کاشت این گونه‌های گیاهی دریکی از پارک‌های محمودآباد در نظر گرفته‌شده است، همچنین کاشت گیاهان ذکر شده در خیابان مهدیه با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان صورت می‌گیرد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در پایان با اشاره به برنامه‌ای فرهنگی شهرداری منطقه ۱۲ گفت: طی یک سال گذشته نزدیک به هزار و ۸۷۱ برنامه فرهنگی در این منطقه برای عموم مردم در گروه سنی متعدد به مناسبت‌های مختلف اجراشده است.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا