حاکمیت سبک زندگی قرآنی درجامعه در دستور کار مسئولان سازمان اوقاف است

مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه:
حاکمیت سبک زندگی قرآنی درجامعه در دستور کار مسئولان سازمان اوقاف است


مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: پرداختن به ابعاد هنری، مفاهیم و کتابت قرآن که همه منتهی به حاکمیت سبک زندگی قرآنی درجامعه می شود در دستور کار مسئولان اوقاف است.
به گزارش ارک خبر، سلیمی در مراسم اختتامیه این مسابقات (بخش بانوان) با اعلام مراتب سلام خاموشی نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان و اوقاف امور خیریه کشور به همه حاضران در این جلسه اظهار داشت: اصفهان شهر عالمان بزرگ و شهیدان والامقام است و خداوند را شاکریم که امروز باهمت همه مسئولان این مسابقات باشکوه قابل تحسینی برگزار و برگ زرین دیگری بر کارنامه قرآنی مردم ولایت مدار و قرآن مدار این خطه افزوده شد.
وی افزود: در اهمیت تعلیم و تعلم قرآن کریم شاید این بیان نورانی پیامبر اکرم (ص) کافی است که اگر خواهان زندگی سعادتمندانه و چپاین زندگی به مانند شهیدان هستید بحث آموزش قرآن را در دستور زندگی قرار دهید.
مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان داشت: این مطلب به اندازه‌ای اهمیت دارد که پیامبر اکرم (ص) خطاب به امیرالمؤمنین فرمود که «قرآن را بیاموز و به دیگران نیز آموزش بده چراکه خداوند در ازای هر حرف ۱۰ پاداش برای تو منظور کرده است و اگر در این مسیر عمر تو به پایان ترسد شهید از دنیا رفته‌ا‌ی و فرشتگان در اطراف قبر تو طواف می کنند همان گونه که مردم گرد خانه خدا طواف می کنند»
وی با تاکید بر اینکه این صحبت پیامبر گرامی اسلام (ص) مدال افتخاری برای فعالان قرآنی است، بیان داشت: بحث قرآن فقط متعلق به امت اسلام نیست بلکه کتاب جهانی است و در قرآن نیز خداوند همه دنیا را در این کتاب آسمانی خطاب قرار داده است.
سلیمی ابراز داشت: برخی پیروان اقلیتهای دینی امروز تمایل خود را به شرکت در این جلسه اعلام داشتند که خوشحالیم علاوه بر پیروان قرآن دیگر دوستداران قرآن از ارامنه نیز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف وظیفه خود را تعمیق فعالیت های قرآنی می داند و فراتر از صوت و لحن و حفظ درصدد توسعه این مسابقات در رشته های دیگر است، تاکید کرد: پرداختن به ابعاد هنری، مفاهیم و کتابت قرآن که همه منتهی به حاکمیت سبک زندگی قرآنی درجامعه می شود در دستور کار مسئولان اوقاف است.
مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می فرماید که هر یک از امامزادگان مدفون در این سرزمین مزارشان باید تبدیل به قطب فرهنگی شود و بر این اساس با استفاده از ظرفیت‌های حداکثری استان اصفهان در این زمینه این مهم باید تحقق پیدا کند.
وی با گرامیداشت یاد استاد شکوهنده استاد پیشکسوت قرآن کریم در استان اصفهان معروف به ابوالشهدا اضافه کرد: اصفهان در زمینه فعالیت‌های قرانی نمونه بی بدیل به شکار می‌رود و در هزاران نقطه اساتید قرآنی مشغول آشنا کردن مردم با مفاهیم قرآنی هستند که نام اساتید بزرگ ایشان ماند استاد شکوهنده خیر مقدم داریم.
سلیمی گفت: تحقق این اهداف مولود همراهی و علاقه مندان قرآنی است و امیدواریم از نظرات همه صاحب‌نظران بهره‌مند شویم و استقبال از دیدگاه‌های عزیزان بزرگوار استقبال می‌کنیم .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا