تبلیغات و توجه رسانه‌ها به مسابقات قرآن کافی نیست


 تبلیغات و توجه رسانه‌ها به مسابقات قرآن کافی نیست


داور مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: اگر در روزهای پیش در اخبار سراسری در ارتباط با رویداد مهم برگزاری مسابقات قرآن خواهران اطلاع رسانی شده بود به یقین استقبال بهتری را از سوی مردم شاهد بودیم.

به گزارش ارک خبربه نقل ازتسنیم:الهام ماندگارمهر با اشاره به استقبال کمتر خواهران در مسابقات قرآن نسبت به برادران، اظهار داشت: هر ساله استقبال از مسابقات قرآن کریم در بخش خواهران بسیار کمتر از برادران است که شاید یکی از دلایل آن اطلاع اندک مردم از برگزاری این مسابقات باشد به نوعی که حتی از میان فعالان قرآنی نیز افراد کمی از برگزاری این مسابقات آگاه هستند.
وی افزود: آگاهی بخشی و تبلیغات مناسب در این ارتباط بسیار اثرگذار است و مسابقات خواهران در سال‌های اخیر تا حدودی با توجه به جداسازی مسابقات بانوان از آقایان و مطرح شدن رسانه‌ای، از حاشیه‌ بیرون آمده به نوعی که بنده برخی مصاحبه‌های مسابقات بخش خواهران را از رادیو قرآن و خبرگزاری‌ها دنبال کردم و بسیار جذاب هم بود.
داور مسابقات سراسری قرآن کریم با بیان اینکه به طور معمول عموم مردم از برگزاری و ساعت دقیق مسابقات قرآنی بی اطلاع هستند، گفت: این موضوع در حالی است که از ساعت دقیق برگزاری مسابقات فوتبال، فیلم و غیره آگاهی دارند که البته این موارد نیز در جای خود ارزشمند است اما باید همین اتفاق را در عرصه مسابقات قرآنی نیز رقم بزنیم.

پیشنهاد داور مسابقات سراسری قرآن؛ نهادینه کردن فرهنگ قرآن باید از مدارس آغاز شود
وی تصریح کرد: در اخبار سراسری نیز استقبال از مسابقات خواهران بسیار کمرنگ است، اگر در روزهای پیش در اخبار سراسری در ارتباط با این رویداد مهم یعنی برگزاری مسابقات خواهران اطلاع رسانی شده بود به یقین استقبال بهتری را از سوی مردم شاهد بودیم.
ماندگارمهر ادامه داد: باید لذت چشیدن معارف ناب قرآنی در وجود مردم ایجاد شود تا به سوی مسابقات جذب شوند و برای ایجاد این حس نیاز به فرهنگسازی داریم تا مردم همان گونه که مسابقات رشته‌های ورزشی را پیگیری می‌کنند این نوع مسابقات را نیز پیگیری کنند.
وی با اشاره به اینکه برای این فرهنگسازی‌های عمیق باید به شکل زیرساختی کار کنیم، اظهار داشت: لازمه این امر این است که مبانی قرآن و جذابیت‌های متنی آن به مردم شناسانده شود.
داور مسابقات سراسری قرآن کریم خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های جانبی، استفاده از هنرهایی مانند تئاتر و طراحی و برگزاری کارگاه‌های نقاشی برای کودکان در راستای جذب مردم و حضور آنها در مسابقات قرآنی بسیار تأثیرگذار است.
وی در ارتباط با نحوه نهادینه کردن فرهنگ قرآن در جامعه گفت: آشنایی با معارف قرآنی در این زمینه تأثیرگذار است، زمانی که قرآن وارد بطن زندگی مردم شود و از ظاهر عبور کنیم به یقین جذابیت برای فراگیری مفاهیم قرآنی ایجاد می‌شود و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا