قرارداد فروش ۹ هزار تن ریل برای گل‌گهر را داریم

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در نشست خبری ماینکس ۲۰۱۹

قرارداد فروش ۹ هزار تن ریل برای گل‌گهر را داریم

به گزارش ارک خبر:مهندس منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری نمایشگاه ماینکس ۲۰۱۹ در غرفه این شرکت گفت: اخذ عوارض ۲۵ درصدی از صادرات مواد معدنی هرچند بازدارنده نیست اما برای شروع خوب است البته نظر تولید کنندگان فولاد ۴۰ درصد بود.

وی گفت : قرارداد فروش ۹۰۰۰ تن ریل UIC60 پرسرعت به شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری گل گهر امضا شده است و امروز از ریل ذوب آهن اصفهان در محور بستان آباد – میانه استفاده می شود .

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری که در حاشیه هشتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat۲۰۱۹) و هشتمین نمایشگاه سالانه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی MINEX۲۰۱۹ برگزار شد، گفت : ایمیدرو امسال برای ذوب آهن اصفهان یک میلیون تن کنسانتره در نظر گرفته است که جای تقدیر دارد .

مهندس یزدی زاده گفت : پیشنهاد اختصاص ۲۸ درصد سهام شرکت سنگ آهن مرکزی به ذوب آهن اصفهان بابت تسویه بخشی از بدهی دولت به تامین اجتماعی ارائه شده است که با این حساب می توانیم یک میلیون تن کنسانتره را به گندله تبدیل کنیم

وی  افزود : در سال ۹۲ ،حدود ۴۰۰ میلیارد تومان به سنگ آهن مرکزی بدهکار بودیم و امروز این بدهی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است . در واقع بحث تاخیر در پرداخت به معدنکاران موضوع جدیدی نیست و نباید آن‌را بهانه عدم تامین سنگ برای ذوب آهن قرار دارد .

مدیرعامل ذوب آهن تصریح کرد : ذوب آهن سنگ آهن را ارزانتر نمی خرد اما چون با روش کوره بلند تولید می کنیم باید سنگ آهن عیاربالا داشته باشیم وگرنه باید کک بیشتری مصرف کنیم و هیچ گونه دیکته کردن قیمت از جانب تولید کنندگان فولاد وجود ندارد .

مهندس یزدی زاده تصریح کرد :  امروز خرید مواد معدنی از معادن کوچک را تسهیل کردیم در واقع تلاش ما این است که از معادن کوچکتر که توان پایین تری دارند نقد خرید انجام شود .

یزدی زاده خاطرنشان کرد: به واردات زغال سنگ نیاز داریم اما مشکلی در تامین آن نداریم و از بخش‌های مختلف مواد اولیه را تامین می‌کنیم .

وی افزود: بیشترین میزان صادرات بر اساس آمار ایمیدرو مربوط به ذوب آهن اصفهان و در حدود ۶۰۰ هزار تن بوده است.

وی در ادامه گفت: امروز واردات مقاطع به صفر رسیده است و تنها واردات ما در برخی سایز‌های فولاد و فولادهای آلیاژی است.

مهندس یزدی زاده با اشاره به اینکه ذوب آهن از مزایای تولید فولاد در ایران بی بهره است گفت :  یکی از مزایای فولاد در طرح جامع فولاد نیروی کار ارزان، انرژی فراوان و معادن سنگ آهن فراوان بود ولی از هیچ یک از این مزایا ذوب آهن بهره مند نیست و بی بهره می باشد و قدرت رقابت با نرخ های جهانی را نخواهد داشت .

وی تصریح کرد : تحریم برای ما هم تهدید است و هم فرصت، اما شدت تهدید و‌فرصت نشانگر آن است که بیشتر برای ما حکم فرصت داشته است .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا