تعیین‌تکلیف ثبت‌سفارش ۱۱۴۸ قلم کالای انتقالی از وزارت جهاد به صمت

ثبت سفارش ۱۱۴۸ قلم کالای انتقالی از وزارت جهاد به وزارت صمت تعیین تکلیف شده که بر اساس آن، ۳۲۶ردیف تعرفه قلم کالا که سابقه واردات آنها صفر بوده،تا اطلاع ثانوی در سیستم ثبت‌سفارش غیرفعال شد.

به گزارش خبرنگار مهر، تکلیف ۱۱۴۸ قلم کالاهای انتقالی از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت روشن شده که بر اساس آن، تصمیم‌گیری در خصوص ثبت سفارش واردات ۱۱۴۸ قلم کالا که شهریورماه امسال از سوی وزارت جهاد کشاورزی، به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل شده بود، به پایان رسیده و ثبت‌سفارش ۴۰۰ قلم کالا که سابقه واردات آنها صفر بوده، تا اطلاع ثانوی در سیستم ثبت‌سفارش، غیرفعال شده است.

بر اساس نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با اداره کل مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت، کالاهایی که واردات آنها متوقف و ردیف تعرفه آن در سیستم ثبت سفارش حذف شده است، مورد نیاز جامعه نبوده و متقاضی برای واردات آنها وجود نداشته است، بنابراین از ردیف تعرفه آنها از سیستم ثبت سفارش، حذف شده است.

در این میان، اگر فردی متقاضی واردات این کالاها باشد، باید به صورت موردی به وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه کرده و پس از بررسی درخواست، ردیف تعرفه برای آن تعیین شود؛ اما تا اطلاع ثانوی این ردیف تعرفه ها در سیستم ثبت‌سفارش برای این کالاها غیرفعال شده است.

به گزارش مهر، برای واردات ۷۱ کد تعرفه کالای اساسی، شیوه‌نامه‌ای تهیه شده که کار تائید ثبت سفارش برای تخصیص ارز آنها، در حال انجام است، ضمن اینکه برای ۱۳۱ کد تعرفه واردات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید، ۱۵۴ ردیف تعرفه بخش صنعت و ۷۳ ردیف تعرفه محصول نهایی نیز، عملیات بررسی تعرفه‌ها صورت گرفته و تعیین تکلیف متقاضیان به زیرمجموعه‌های تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت محول شده است؛ ضمن اینکه مابقی ردیف‌های تعرفه‌ای نیز در اولویت ۴ قرار دارند که در بخشنامه‌های قبلی دولت تعیین تکلیف شده است.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا