ورود مدرسین خبره و جوان به دانشگاه علمی کاربردی/ ۱۷۰ مدرس جدید از شروع سال تحصیلی ١٣٩٨ در کلاس های دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تدریس خواهند کرد

ورود مدرسین خبره و جوان به دانشگاه علمی کاربردی/ ۱۷۰ مدرس جدید از شروع سال تحصیلی ١٣٩٨ در کلاس های دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تدریس خواهند کرد

به گزارش ارک خبر:سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: ارزیابی متقاضیان جدید تدریس بر اساس سوابق تحصیلی، پژوهشی، کارآفرینی صورت گرفت که در این فرآیند  ۸۹ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی، هنر و اصفهان در ۴۷ کارگروه تخصصی را بر عهده داشتند که در پایان بررسی ها از میان ۸۰۰ متقاضی تدریس ۱۷۰ نفر جهت تدریس در دانشگاه علمی کاربردی تایید شدند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان؛ مهدی قیصری در کارگاه آموزشی آشنایی با نظام آموزش علمی کاربردی ویژه پذیرفته شدگان جدید التدریس اظهار کرد: متقاضیان تدریس در دانشگاه علمی کاربردی که صلاحیت عمومی و علمی آنها به تأیید هیأت اجرایی جذب رسیده بود در سه کارگاه سه روزه و مجموع ۵۴ ساعت دوره آموزش های مورد نیاز تربیت مدرس را طی کردند.

وی ادامه داد: پس از‌ آخرین کارگاه آموزشی دوره گواهی و کد مدرسی به مدرسین اعطا خواهد شد و در تلاشیم ۱۷۰ مدرس در ۵۴ گروه آموزشی که دوره های آموزشی خود را سپری کرده اند مجوز خود را دریافت و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز و در کلاس های دانشگاه علمی کاربردی حضور پیدا کنند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به اهداف تاسیس دانشگاه و وظایف آن در برنامه ششم توسعه گفت:  این دانشگاه به عنوان یکی از متولیان آموزش های مهارتی در بخش آموزش عالی کشور با همکاری بخش خصوصی اعم از صنایع ، خدمات ، اصناف و سایر بخش های اقتصادی کشور و بدون داشتن بار مالی برای دولت در حال آموزش نیروی انسانی مورد نیاز جامعه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اشباع دانش آموختگان در رشته های نظری و از سوی دیگر نیاز کشور به نیروی متخصص و مهارتی برای رونق و پیشرفت اقتصادی و بر اساس برنامه ششم توسعه سهم آموزش های مهارتی باید به ۳۰ درصد افزایش یابد که امیدواریم دانشگاه علمی کاربردی با ظرفیت های موجود چه در بخش رشته های آموزشی و امکانات و چه در بخش نیروی انسانی بویژه مدرسین کارآزموده بتواند به این هدف دست پیدا کند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اشاره به سیاست های دانشگاه در زمینه ارتقاء کیفیت گفت:به منظور ارتقاء کیفیت طرح سطح بندی مراکز آموزش علمی کاربردی در دو سال اخیر در برنامه های اصلی دانشگاه قرار گرفته است و در همین راستا مراکز آموزش علمی کاربردی در سطح سطح شناسایی شده و مراکز برتر علمی کاربردی معرفی می شوند.

 قیصری ادامه داد: خوشبختانه مراکز آموزشی استان با تلاش صورت گرفته از ۲ مرکز سطح دو در سال گذشته به ۱۱ مرکز رسیده است که در تلاشیم با اقدامات اصلاحی این تعداد مراکز را افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار شغل در کشورشناسایی شده است گفت: تاکنون ۸۴۰ شغل در دانشگاه علمی کاربردی به برنامه های آموزشی تبدیل شده است و یکی از رسالت های ستاد های مرکزی در استان ها دعوت از صاحبان حرف و خبرگان برای تدوین رشته های جدید، پودمان ها و تک پودمان ها است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه هدف دانشگاه علمی کاربردی آموزش دانش محض به دانشجویان و طی کردن مرزهای دانش نیست، اظهار کرد: هدف اصلی آموزش مهارت برای منجر شدن به شغل و حرفه است و در همین راستا از تمامی صاحبان مشاغل و حرفه برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی دعوت به همکاری می شود.

قیصری با بیان اینکه ۷۵ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی شاغل و ۴۰ درصد آنها در رشته تحصیلی مربوط به شغل خود در حال تحصیل هستند، ادامه داد: یکی از وجوه تمایز دانشگاه علمی کاربردی با سایر دانشگاه ها وجود دانشجویان در رده های مختلف سنی است که همین امر باعث هم افزایی میان فارغ التحصیلان دبیرستان ها و هنرستان ها در کنار دانشجویان با سابقه در دفاتر نوآوری و کارآفرینی مراکز شده و زمینه را برای خلق ایده های کاربردی و تبدیل آن به محصول و تجاری سازی فراهم می آورد. 

وی با اشاره به وظیفه خطیر معلمی گفت: توجه به این نکته که دانشجو در واقع ثمره عمر والدینی است که فرزند خود را  به عنوان امانت به دست مراکزآموزشی و دانشگاه ها می سپارند  تا بواسطه دانش و مهارتی که کسب می کند بتواند آینده ساز خود و جامعه شان  باشند مسئله بسیار مهمی است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با تاکید بر ایجاد امید در میان دانشجویان گفت: باتوجه به شرایط کنونی ایجاد انگیزه و امید در میان جوانان جزو مسایلی است که انتظار می رود مدرسین جدید دانشگاه به آن اهتمام لازم را داشته باشند و با داشتن ارتباط مناسب با دانشجو و درک مسایل و مشکلات آنها ، جدیت در تحصیل و پژوهش را نیز سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.

دکمه بازگشت به بالا