هشدار:‌ «سرطان»؛ بزرگ‌ترین قاتل در کشورهای ثروتمند

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها به خوبی نشان می‌دهد «سرطان» در کشورهای ثروتمند به بزرگ‌ترین قاتل افراد تبدیل شده است.

هشدار:‌ «سرطان»؛ بزرگ‌ترین قاتل در کشورهای ثروتمند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها به خوبی نشان می‌دهد «سرطان» در کشورهای ثروتمند به بزرگ‌ترین قاتل افراد تبدیل شده است. 

این جایگاه که قبلا به بیماری‌های قلبی اختصاص داشت، حالا جای خود را به بیماری سرطان داده است. 

کارشناسان علمی باور دارند،‌ باوجودانکه تلاش برای کاهش شمار ابتلا به بیماری سرطان فراگیر شده اما در عمل هنوز اتفاقی رخ نداده است.

در این گزارش آمده است که تلاش‌ها برای کاهش و درمان بیماری های قلبی باعث کاهش مرگ و میر در کشورهای ثروتمند شده و به جای ان، حالا بیماری سرطان صدرنشین جدول در کشورهای ثروتمند است. 

بیماری‌های قلبی بیش از یک دهه قاتل پیشرو در جهان بوده است، اما با پیشرفت بهداشت عمومی در کشورهای مرفه، سرطان شروع به غلبه بر آن می‌کند.

نتایج یک بررسی آماری از ۱۶۰ هزار نفر در ۲۱ کشور مختلف بیانگر آن است که سرطان دو برابر بیشتر از بیماری‌های قلبی افراد را به کام مرگ می‌کشاند.

بیماری قلبی دومین علت شایع مرگ و میر در انگلیس است که به طور رسمی ۱۰٫۳ درصد از مرگ و میرها در سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داده است؛ رتبه بعدی به زوال عقل می‌رسد.

آمارها نشان می‌دهد، در یک کشور کوچک مانند انگلیس بیماری سرطان هر سال قاتل جان بیش از ۱۶۴ هزار نفر است و این درحالیست که به طور کلی در یک سال حدود ۵۴۱ هزار نفر در این کشور به دلایل مختلف جان خود را از دست می‌دهند. 

محقق ارشد این مطالعه تأکید می‌کند: اضافه وزن یا چاقی علت حداقل ۱۲ نوع مختلف سرطان است و میزان چاقی در سطح جهان در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا