نمایشگاه سفالین مشبک در تبریز گشایش یافت

نمایشگاه گروهی بانوان هنرمند تبریزی با عنوان آثار سفالین مشبک در محل موزه زنده سفال این شهر گشایش یافت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، این نمایشگاه همزمان با پانزدهمین سالروز گشایش موزه زنده سفال تبریز تا ۱۶ شهریور جاری از ساعت ۱۰ تا ۱۶:۳۰ در محل خانه علوی تبریز برای بازدید عموم و علاقمندان دایر است.

در این نمایشگاه که آثاری از سبک مشبک به عنوان یکی از سبک های زیبای سفالگری با خاک سفید بومی منطقه زنوز گشایش یافته است آثار ۱۰ هنرمند زن به صورت ۳۵ اثر هنرجویی و ۱۵ اثر مدرس این حوزه برای علاقه مندان به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه، موزه زنده سفال را نمونه ای موفق در فعالیت‌های غیردولتی و گروهی بانوان استان عنوان و اضافه کرد: بیشتر فعالان موزه زنده سفال تبریز را بانوان هنرمند تشکیل می‌دهند که این موزه را به یک موزه موفق و پویا تبدیل کرده است.

مرتضی آبدار موزه زنده سفال تبریز را یکی از مهم ترین ظرفیت های صنایع دستی استان برشمرد و ادامه داد: در این مرکز تلاش شده است تا روش‌های سنتی سفالگری احیا شده و در محیط خلاق و زیبای این موزه علاوه بر نمایش و فروش آثار، تولید و آموزش نیز به صورت زنده و روزانه برگزار شود.

وی اظهار داشت: افتتاح نمایشگاه آثار سفالین مشبک همزمان با پانزدهمین سالروز گشایش موزه زنده سفال، فرصتی دوباره برای آشنایی مردم هنردوست تبریز با ظرفیت های هنر سفالگری است.

آبدار افزود: ارتقای سطح کیفی تولیدات صنایع دستی همراه با عرضه مستقیم آن فرصتی برای رونق چرخه اقتصادی هنرمندان ایجاد می کند که موزه زنده سفال و برگزاری نمایشگاه هایی از این دست با برقراری ارتباط مستقیم با مخاطبان این فرصت را ایجاد می کند تا هنر دست هنرمندان به صورت ویژه معرفی و عرضه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا