نفرات برتر جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی معرفی شدند

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه این جشنواره از پنج اثر داخلی و ۳ اثر از اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی شاعران خارجی تجلیل شد، بر اساس رای هیئت داوران در بخش داخلی “رویا شاه‌حسین‌زاده” از ارومیه مقام نخست را کسب کرد و مهدی میرزا رسول‌زاده، وحید طلعت، حسین میانجی و زهرا اسماعیل‌پور در رده‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

در بخش خارجی نیز “عارف علی‌اف” از جمهوری آذربایجان اول شد، گول‌بالا فنائی به مقام دوم رسید و نجات نصری،   عادل اکبر، عاصی نصرت آغااوغلو و صادق بشیری، علیرضا عاشیق و علی کاچان از جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه در رده‌های سوم تا هشتم قرار گرفتند.  

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین با اشاره به جایگاه هنر و شعر اظهار داشت: باید تنگ‌نظری‌ها در این عرصه کنار گذاشته شود تا زمینه برای شکوفایی استعدادها در زمینه شعر و هنر فراهم شود.

حجت الاسلام محمدعلی خسروی با بیان اینکه عده‌ای کوته‌نظر زبان هنر را نمی‌شناسند، گفت: وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است تا زمینه را برای شکوفایی انواع هنرها مهیا کند.

از ۲۷۵ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۲۴۰ اثر مربوط به استان‌های داخل کشور و ۳۵ اثر مربوط به کشورهای جمهوری آذربایجان، عراق و ترکیه است.

 سیزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی نیز سال گذشته با حضور ۲۴۸ شاعر داخلی و خارجی به میزبانی ارومیه برگزار شد.

قرائت اشعاری توسط شعرای داخلی و خارجی و همچنین رونمایی “کتاب گونش ضیافتی ۳” از جمله برنامه های این مراسم بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا