بسکتبال با ویلچر ایران قهرمان مسابقات چهارجانبه ژاپن شد

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در تورنمنت چهارجانبه میتسوبیشی ژاپن با پیروزی برابر استرالیا، قهرمان این دوره از مسابقات شد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران صبح امروز (یکشنبه) در فینال مسابقات چهارجانبه میتسوبیشی ژاپن برابر تیم استرالیا به میدان رفت و با نتیجه ۸۴ بر ۵۸ به پیروزی رسید. با این پیروزی ایران قهرمان شد. برتری ایران برابر استرالیا در حالی رقم خورد که  شاگردان «مازیار میرعظیمی» پیش از این و در مرحله مقدماتی نیز تیم استرالیا را مقهور قدرت خود کرده بودند.

در این تورنمنت تیم‌های ملی ایران، ژاپن، استرالیا و کره جنوبی حضور دارند. تیم ایران پیش از دیدار فینال با نتیجه‌ ۷۶ بر ۵۹ برابر کره جنوبی به پیروزی دست یافته بود و با نتیجه‌ ۶۳ بر  ۵۷ بازی را به تیم میزبان (ژاپن) واگذار کرد.

تیم های ایران، ژاپن و کره جنوبی از قدرت‌های اصلی بسکتبال با ویلچر قاره کهن به شمار می‌روند. این دوره از مسابقات می‌تواند برای این چهار تیم یک دوره دیدار تدارکاتی و آماده‌سازی برای رقابت‌های گزینشی پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ باشد.

مسابقات بسکتبال با ویلچر قهرمانی آسیا  از ششم تا هفدهم آذرماه در تایلند برگزار می‌شود و حکم گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که به خاطر مشکلات ایجاد شده در پارالمپیک پکن و مواجه شدن با محرومیت پنج ساله در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن غایب بود، برای دوره پیشین بازی‌های پارالمپیک (ریو ۲۰۱۶) کسب سهمیه کرد و در میان ۱۲ تیم شرکت کننده،  صاحب جایگاه دهم شد.

بعد از پارالمپیک ریو و طی سه سال گذشته اما میزان پیشرفت و آمادگی این تیم به حدی ارتقا داشت که توانست در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برای نخستین بار صاحب مدال طلا شود و در مسابقات قهرمانی جهان که  شهریورماه ۹۷ در هامبورگ آلمان برگزار شد هم در جمع چهار تیم برتر قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا