توصیه های ترافیکی ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

توصیه های ترافیکی ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان توصیه هایی ترافیکی ،پبرامون ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بیان داشت.

به گزارش ارک خبر،سرهنگ “علی مولوی” اظهار داشت: نظر به اینکه همه ساله با فرا رسیدن ماه محرم، ماه حزن و اندوه اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، بار دیگر ایثارگری ها و رشادت های سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفایش در اذهان آحاد مردم جامعه تداعی شده و در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) شرکت می کنند.

وی افزود: از آنجایی که طبق معمول سال های گذشته، هم زمان با حرکت دستجات عزاداری در شهرها خصوصاً شب ها و برگزاری مراسم در مساجد، تکایا، هیات های مذهبی و منازل شخصی، تردد وسائط نقلیه نیز در معابر افزایش می یابد، لذا بایسته است به منظور ایجاد سهولت در عبور و مرور دست­جات عزاداری و محل های برگزاری این آیین ها، موارد ذیل رعایت شود:

الف- توصیه به هیأت های برگزار کننده مراسم:

۱- با خدمت گزاران خود در مجموعه پلیس راهور برای انتظام بخشی هرچه بیشتر در برگزاری مراسم همکاری و ساعات محدودیت های ترافیکی را رعایت کنند.

۲- نظر به اینکه بموجب ماده ۱۹۱ و ۱۹۳ آئین نامه راهور، عبور وسایل نقلیه به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی از بین دستجات عزاداری و نیز سوار شدن و سوار کردن اشخاص روی رکاب و قسمت های بیرونی وسایل نقلیه ممنوع است، لذا به منظور حمل وسایل صوتی و طبل و … برای اجرای مراسم، حتما از چرخ دستی مناسب استفاده شود. زیرا عوامل پلیس، از تردد وسایل نقلیه از بین دستجات عزاداری ممانعت می کنند.

۳- در نصب داربست ها و ایجاد ایستگاه های صلواتی، به گونه ای اقدام شود که با کم ترین اشغال سطح پیاده راه ها و سواره رو ها، مشکلات ترافیکی برای عابرین (عزاداران) و وسایل نقلیه فراهم نشود.

۴- در هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودروهای امدادی نیز خلل وارد نشود.

ب- توصیه به عزاداران شریف:

۱- با توجه به اینکه اغلب عزاداران عزیز ملبس یه لباس تیره ومشکی می باشند ،لازم است به مسولان دسته ها و هیئت های عزاداری توصیه شود حتما عزاداران در موقع عبور از عرض معابراحتیاط بیشتری داشته باشند.

۲- در هنگام دسته روی مخصوصا در شب ها، کمترین سطح سواره رو را در اختیار بگیرند و عزیزانی که همیار محرم هستند، در قسمت های ابتدا و انتها و کنار دستجات مراقب حرکات خودروها و به ویژه موتورسیکلت سواران باشند.

۳-ازطریق مصاحبه به خانواده های عزیز توصیه شود در هنگام حضور در مراسم ها مواظب خردسالان خود باشند و از ورود ناگهانی آنها به سطح سواره رو، جلوگیری کنند.

۴- چنانچه قصد تردد با خودروها را دارند، حتی الامکان از خودروهای سواری و اتوبوس که پیش بینی شده استفاده کنند و از سوارشدن دسته جمعی در قسمت اتاق بار و روی سپر اتومبیل ها خودداری کنند.

۵- چنانچه قصد دارند با وسیله نقلیه شخصی در محل عزاداری وتجمع دستجات عزاداری حضور و شرکت کنند، حتما محدودیت های ترافیکی را مد نظر قرار داده و با پلیس همکاری کنند تا موجب به انتقال خودرو نگردد.

ج- توصیه به رانندگان وسایل نقلیه:

۱- از سلامت فنی وسایل نقلیه اطمینان حاصل کرده و از سالم بودن چراغ های ضروری خودرو بویژه چراغ های جلو و ترمز، مطمئن شوند.

۲- به محدودیت های ترافیکی توجه لازم صورت گیرد.

۳- نسبت به رعایت بیشتر مقررات برای پیشگیری از تصادفات و آسیب رساندن به سلامتی خود و دیگر عزاداران عزیز توجه جدی معمول و نسبت به اعتبار بیمه نامه شخص ثالث، اقدام کنند.

۴- با توجه به لزوم بیشتر حفظ شعائر اسلامی و حرمت ماه محرم و عزاداران عزیز، از رفتارهای مغایر شئون اسلامی و قانونی خودداری تا با هزینه های سنگین چنین رفتارهایی ناشی از اعمال مقررات از سوی پلیس که می تواند منجر به توقیف خودروی آنها نیز بشود، مواجه نشوند.

د- توصیه به شهرداری ها و مسئولین دستگاه های حفار و اصلاح معابر:

۱- برنامه ریزی لازم برای حضور ناوگان عمومی مسافربری در خیابان ها و مسیرهای اصلی صورت گیرد.

۲- ضمن خودداری از حفاری در مسیر دستجات عزاداری و کاروان های حسینی (ع)، سریعا نسبت به رفع نواقص پیاده راه ها و پاکسازی مسیر تردد عزاداران اقدام و ایمن سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری و وفق مقررات، صورت گیرد. بدیهی است پلیس راهور ضمن اقدام قانونی، با تخلفات مسئولین دستگاه های مقصر در وقوع حوادث رانندگی، مطابق ضوابط اقدام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا