برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم به میزبانی اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان :

برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن کریم به میزبانی اصفهان

به گزارش ارک خبر: حجت‌الاسلام رضا صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری اختتامیه چهل و دومین مسابقات ملی قرآن کریم در اصفهان اظهار داشت: این مسابقات از ۶تا ۱۹مهر ماه در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ستاد طرح ملی حفظ قرآن کریم در کنار مقبره علامه مجلسی راه اندازی شده است، گفت: اقدامات فرهنگی شاخص دیگری در این بقعه انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: مسابقات برادران از ۶تا ۱۱و مسابقات خواهران از ۱۱تا ۱۹مهرماه در اصفهان برگزار می شودو ضروری است که همه. فعالان قرآنی از نقاط دور و نزدیک در این مسابقات حضور یابند.

وی با بیان اینکه استاندار اصفهان به عنوان دبیر برگزاری این دوره از مسابقات ملی قرآن معرفی شده است، ابراز داشت: این مقام مسئول همه دستگاه‌های استان را برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات بسیج کرده است و از رسانه‌ها نیز انتظار داریم در این خصوص اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه وقف در حوزه قرآنی در استان اصفهان بسیار محدود است، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در این زمینه ۲۰وقف داشتیم که باید توجه داشت که این موقوفات اصولا واقف زنده دارند و برای بعد از مرگ خود وقف کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰هزار حافظ قرآن در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، گفت: باید توجه داشت که کار برای قرآن ادامه دار خواهد بود و پایان ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان همچنین به اجرای طرح «افق» در امامزادگان استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح که به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است در ۱۳ امامزاده به اجرا درآمده است.

حجت‌الاسلام صادقی با تاکید بر اینکه امامزاده‌های استان اصفهان ظرفیت خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، اظهارکرد: با انجام اقدامات فرهنگی در شهرها و روستاها می‌توان از افزایش این آسیب‌ها به ویژه در حوزه ازدواج، طلاق، اعتیاد و حاشیه نشینی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه سند دار کردن رقبه‌های استان اصفهان را در دستور کار داریم، افزود: سالانه باید سه هزار رقبه سنددار شود که البته در استان شرایط بهتری را می‌توان رقم زد.

حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در ۲۴هزار رقبه استان اصفهان رابطه استیجاری وجود دارد، افزود: ۵هزار و ۳۰۰مستاجر، اجاره نامه منقضی شده دارند که باید برای تمدید آن اقدام کنند.

حجت‌الاسلام علی مقنی نصرآبادی در این نشست با بیان اینکه ۱۱۰نفر از مردان و ۳۲۰ نفر از بانوان در فینال چهل و دومین دوره مسابقات ملی قرآن در اصفهان حضور خواهند یافت، گفت: در بخش مردان ۶۰نفر داور و در بخش بانوان نیز ۲۵ داور خواهیم داشت. .

رئیس بنیاد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: با بیان اینکه ۵۳۰ نفر آقا و ۴۱۰نفر خانم در بخش آوایی و معارف چهل و دومین مسابقات ملی قرآنی شرکت کردندوهمچنین مسابقات بخش معارفی از ۲تا ۸شهریور در رشته‌های حفظ موضوعی، تفسیر و حفظ و معارف احادیث برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مقنی نصرآبادی افزود: تسهیلاتی که برای نخبگان قرآنی در نظر گرفته شده است، تحصیل رایگان در دانشگاه، تسهیل در خدمت سربازی، تسهیلات مالی و طرح‌های تشویقی مانند حج تمتع، مبلغ خارجی و حضور در صدا و سیما از جمله این تسهیلات است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا