کلاهبرداری اینستاگرامی زوج جوان

کلاهبرداری اینستاگرامی زوج جوان

به گزارش ارک خبر:رئیس پلیس فتای استان از شناسایی ۲ کلاهبردار اینستاگرامی که به بهانه فروش لباس زنانه از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد.

سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : با ارائه مرجوعه قضائی توسط یکی از شهروندان مبنی بر اینکه پس از سفارش لباس از طریق فروشگاه اینستاگرامی و واریز اینترنتی ۲میلیون ریال به حساب فروشنده نه تنها کالایی دریافت نکرده بلکه وی پاسخگو نبوده و پس از مدتی صفحه خود را حذف کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی عنوان داشت: پس از دریافت اظهارات شاکی و تشکیل پرونده با انجام تحقیقات صورت گرفته عاملان کلاهبرداری که مرد جوان و همسرش بودند را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ مرتضوی افزود: در بازجویی های به عمل آمده از متهمان مشخص شد مرد جوان با راه اندازی صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تبلیغ پوشاک به بهانه فروش با همکاری همسرش که بازاریابی و تبلیغ این صفحه را بر عهده داشته مشتریان را به پرداخت هزینه به حساب بانکی ملزم می کردند ولی هیچ کالایی را تحویل مشتری نمی دادند.

این مقام انتظامی توصیه کرد: اغلب شهروندان قبل از بررسی اصالت کالا و هویت فروشنده اقدام به خرید کالا می کنند و ناآگاهانه وارد یک معامله بی اساس می‌شوند در حالیکه باید در نظر داشت، تعداد مخاطبان یک صفحه اجتماعی، دلیل بر مجوز، صحت و ارائه خدمات توسط مدیر آن صفحه و یا کانال نمی‌باشد، زیرا افراد سودجو این فضا را به عنوان مکانی مناسب جهت انجام اعمال مجرمانه خود انتخاب می کنند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا