خودداری از نصب کارتخوان در مراکز درمانی تخلف است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز بر ضرورت استفاده از دستگاه کارتخوان در مراکز درمانی تاکید کرد و گفت: خودداری از نصب کارتخوان در این مراکز تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

مهدی نظری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: طبق ابلاغیه معاونت درمان در اردیبهشت ماه سال گذشته همه مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان موظف به استفاده از دستگاه کارتخوان هستند.
نظری افزود: درصورت مشاهده با فرد خاطی و یا مراکز درمانی متخلف، برابر قانون برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه حوزه مطب پزشکان درحیطه وظایف سازمان نظام پزشکی است درخصوص ضرورت استفاده از دستگاه کارت خوان در مطب ها سازمان نظام پزشکی موظف به پاسخگویی است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: درصورت انتقاد شهروندان از مطب ها، درمانگاه ها و بیمارستان ها سامانه ۱۹۰ آماده دریافت هرگونه شکایت و انتقاد و پیشنهادات است.

به گزارش ایرنا، براساس بخشنامه ابلاغی معاونت درمان وزرات بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به موجب مقررات بند “ک” تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ همه مراکز درمانی اعم از دولتی و خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی غیر دولتی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و همه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آن‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صادر شده است، مکلفند از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا