حجاج آذربایجان‌شرقی از ۱۳ شهریور باز می‌گردند

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مدت اقامت زایران استان در سرزمین وحی ۴۳ روز بوده است، گفت: اولین گروه حاجیان استان از ۱۳ شهریور به موطن خود بازمی گردند.

امیر روحی ملکی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نخستین گروه  ۲۷۰ نفری حاجیان استان در قالب ۲ کاروان ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه سیزدهم شهریور ماه از طریق فرودگاه تبریز به کشور بازمی گردند. 

وی با بیان اینکه در مدت اقامت در عربستان یکی از زایران بیت الله الحرام استان فوت و یک نفر هم به خاطر بیماری بستری شد، افزود: آخرین کاروان آذربایجان شرقی نیز ساعت ۳ و پنج دقیقه بامداد ۱۷ شهریور به استان برمی گردند. 

روحی ادامه داد: «فاطمه صغری عباسزاد رفیع» از تبریز به علت ایست قلبی، قبل از ایام تشریق فوت شد و بقیه حاجیان در سلامت کامل هستند.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به اینکه زایران استان روزهای اول ماه محرم را در مدینه منوره یا مکه مکرمه خواهند بود، گفت: برای حجاجی که در این ایام در سرزمین وحی هستند، برنامه های فرهنگی که بعثه مقام معظم رهبری در هتل های محل اقامت حاجیان برنامه ریزی کرده، اجرا می شود. 

روحی افزود: حدود ۴۱۵۰ زایر آذربایجان شرقی در قالب ۲۹ کاروان  و ۷۰۵ زایر استان اردبیل نیز از فرودگاه تبریز به حج مشرف شدند. 

به گزارش ایرنا، امسال تعداد زایران اعزامی به سرزمین وحی از آذربایجان شرقی نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا