تخصیص اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومانی برای راه آهن میانه-بستان آباد-تبریز/ کاهش ۵ و نیم ساعتی زمان سفر به تبریز

راه آهن میانه_بستان آباد_تبریز به طول ۲۰۳ کیلومتر ۶۷۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که در صورت تامین آن از سوی سازمان برنامه و بودجه ساخت آن تا نیمه دوم سال ۹۹ به اتمام می‌رسد.

عباس خطیبی معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در گفت و گوی با خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به بازدید اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه از راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریزاشاره کرد و گفت:  خط  راه‌آهن میانه- بستان آباد- تبریز با هدف دسترسی آسان و سریع بخش‌های شمال غربی کشور به تهران و کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است.

او گفت: با احداث این خط راه آهن زمان سفر به مناطق مذکور (میانه- بستان آباد- تبریز) بیش از ۵ و نیم ساعت کاهش می‌یابد.

معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل از تخصیص منابع مالی از طرف سازمان برنامه و بودجه  کشور خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از راه آهن، باحمایت‌های مالی سازمان برنامه و بودجه ساخته شده و در بازدید چند روز پیش هم دستوری برای تخصیص منابع ارائه شد و ما امیدواریم تا ۲ ماه آینده راه آهن میانه به بستان آباد به اتمام برسد.

خطیبی با اشاره به اینکه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به این خط راه آهن تخصیص داده شد، گفت: محدوده میانه تا بستان آباد تا ۲ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و پیش بینی می‌شود عملیات اجرایی بخش دیگر از این پروژه تا ۲ ماه دیگر تکمیل و این مسیر ریلی به بهره برداری برسد.


بیشتر بخوانید: تولید و بازسازی ۱۷۲ دستگاه ناوگان ریلی در ۴ ماه ابتدای امسال


او با اشاره به اینکه راه آهن میانه_بستان آباد_تبریز ۲۰۳ کیلومتر بوده و زیرسازی ۱۵۴ کیلومتر از آن به اتمام رسیده است، گفت: پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محدوده این مسیر، حدود ۸۵ درصد است و امیدواریم با برنامه ریزی‌های صورت گرفت و تامین منابع مالی کل پروژه تا نیمه دوم سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

معاون راه آهن شرکت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با بیان اینکه کل منابع مالی مورد نیاز برای این پروژه ۶۷۰ میلیارد تومان است، گفت: ۲۲۰ میلیارد تومان از آن امسال از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص داده شد و در بازدید چند روز پیش هم تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان دیگری هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خطیبی توضیح داد: ۸۰ درصد مسیر ریلی میانه_بستان آباد_تبریز در مناطق کوهستانی و تپه ماهور قرار دارد و همین موضع باعث شد که ۷ کیلومتر انواع پل‌های خاص، ۶.۷ کیلومتر هم تونل در این مسیر احداث شود. این راه‌آهن دارای ۴ ایستگاه سبقت و تلاقی و ۷ ایستگاه مسافری است.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا