اجرای ۲۸پروژه عمرانی، فرهنگی و ورزشی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان درسال ۹۸

شهبازی:

اجرای ۲۸ پروژه عمرانی، فرهنگی و ورزشی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان درسال ۹۸

به گزارش ارک خبر :حمید شهبازی در نشست خبری بااصحاب رسانه با بیان اینکه این منطقه یکی از مراکز پرجمعیت و پرتراکم مناطق ۱۵ گانه اصفهان است گفت: منطقه ده بعد از منطقه ۸ دومین منطقه پر جمعیت و از لحاظ وسعت هشتمین منطقه وسیع شهرداری اصفهان است.

مدیر منطقه ده با بیان اینکه یکی از شاخص‌های اقتصاد شهری مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران این بخش است گفت: ساخت و ساز و صدور پروانه تنها عوامل اقتصاد شهری نیستند بلکه این موارد بخشی از اقتصاد یک شهر هستند.

شهبازی تصریح کرد: باید نگاه علمی به حوزه مدیریت شهری داشته باشیم چرا که استفاده از روش‌های سنتی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای شهروندان باشد.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر در راستای تداوم نهضت خدمت رسانی و برقراری عدالت اجتماعی و توازن در ارائه خدمات شهری اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم، گفت: بیش از ۱۱۰ سال از تأسیس بلدیه می گذرد و در این سال‌ها خدمات متنوعی به صورت مستمر به فعالیت شهرداری‌ها اضافه شده به طوری که در حال حاضر بیش از ۳۵۰ نوع خدمت به صورت مستقیم و غیرمستقیم توسط شهرداری‌ها به شهروندان ارائه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید خدمات برای تمام شهروندان به طور یکسال فراهم شود، گفت: مشارکت بخش خصوصی در ارائه خدمات لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۸ پروژه در بخش‌های عمرانی، فرهنگی و ورزشی برای این منطقه در نظر گرفته شده که بخش عمده آن در محله‌های کمتر توسعه یافته تعریف شده است، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بودجه سال جاری منطقه ۱۰ گفت: بودجه امسال این منطقه ۱۱۲ میلیارد تومان در سال جاری است که نسبت به بودجه سال گذشته ۱۲درصد افزایش یافته است.

شهبازی با اشاره به پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۱۰ گفت: در این منطقه ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری وجود دارد که مهم‌ترین آن احداث بیمارستان فوق تخصصی پیوند اعضاء به همت جمع زیادی از پزشکان و خیران است.

وی با تأکید بر اینکه منطقه ۱۰ بیشترین پروژه مشارکتی را در بین مناطق ۱۵ گانه دارد، افزود: ۲۵ پروژه مشارکتی فعال در سطح منطقه ۱۰ است که بخش عمده آن‌ها در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی بوده در حالی که قابلیت‌های بیشتری در این منطقه وجود دارد و می‌توان پروژه‌هایی را که درآمد های پایدار به همراه دارد برای منطقه تعریف کرد.

وی ادامه داد: زمین‌های زیادی با کاربری کشاورزی داخل محدوده منطقه ۱۰ قرار گرفت که می‌توان از این ظرفیت استفاده و اقتصاد منطقه را تغییر داد و ایجاد اشتغال بیشتر را رقم زد؛ البته درصدد تبدیل این زمین‌ها به گلخانه‌های تولید گیاهان دارویی هستیم.

شهبازی خاطرنشان کرد: در بخش حمل ونقل عمومی سعی شده خطوط اتوبوسرانی حفظ و از اتوبوس‌های مناسب برای سرویس دهی به شهروندان استفاده کنیم.

شهبازی در ادامه به نهادینه شدن شهروند مطالبه‌گر در منطقه ده اشاره و اظهار کرد: در مدت مدیریتم سعی شده تا شهروندان منفعلانه با موضوع مدیریت شهری برخورد نکنند و به محیط پیرامون خود اهمیت دهند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا