کاهش ۱۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینری در بنادر کشور

گزارش جدید سازمان بنادر و دریانوردی حاکی از این است که عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری، در ۵ ماه ابتدایی امسال در بنادر کشور ۱۸.۱ درصد نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش یافته است.

بر اساس آمار منتشر شده از میزان تخلیه و بارگیری بنادر از ابتدای سال تا امروز (۲۰ مرداد)؛ عملیات تخلیه و بارگیری در بخش کانتینری کاهش ۱۸.۱ درصدی، مواد نفتی کاهش ۶ درصدی و جنرال کارگو کاهش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

این آمار در مقایسه با عملکرد بنادر در ۵ ماهه نخست سال گذشته منتشر شده است.

در این گزارش میزان عملیات تخلیه و بارگیری در سال جاری و تا امروز در بخش کانتینری ۸.۷ میلیون تن، فله خشک ۲۳.۶۴ میلیون تن، فله مایع ۲.۲۲ میلیون تن، جنرال کارگو (کالاهای عمومی و متفرقه) ۷.۵۲ میلیون تن و مواد نفتی ۱۶.۶۳ میلیون تن بوده است.

این در حالی است که میزان عملیات تخلیه و بارگیری در مدت مشابه سال قبل در بخش کانتینری ۹.۸۳ میلیون تن، فله خشک ۱۷.۵۴ میلیون تن، فله مایع ۲.۱۱ میلیون تن، جنرال کارگو ۸.۵۵ میلیون تن و مواد نفتی ۱۷.۶۹ میلیون تن بوده است.

همچنین بر اساس این آمار، عملکرد بنادر در بخش فله مایع رشد ۵.۳ درصدی، فله خشک رشد ۳۴.۸درصدی و عملیات کانتینری کاهش ۳۴.۱ درصدی را طی پنج ماه اول سال جاری تجربه کرده است.

در این گزارش در مجموع میزان عملیات تخلیه و بارگیری در ۵ ماه نخست سال گذشته ۵۵.۷۵ میلیون تن است که نسبت به رقم  ۵۸.۰۸ (میلیون تن) پنج ماه سال جاری از رشد کلی ۴.۲درصدی عملکرد بنادر خبر می‌دهد.

رشد ۴ درصدی عملکرد بنادر نیز به طور کلی مدیون میزان تخلیه و بارگیری دو نوع کالای فله‌ای خشک و مایع است که به نسبت ۵ ماه نخست سال قبل روند افزایشی داشته و در بقیه موارد شاهد کاهش و افت عملکرد بوده ایم.

این گزارش از وضعیت ۱۸ بندر کشور از جمله بنادر آبادان، آستارا، امام خمینی (ره)، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا و نوشهر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا