ایران مقام چهارم المپیاد جهانی کامپیوتر را کسب کرد

جمهوری اسلامی ایران در سی و یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر ۲۰۱۹ باکو در میان ۸۸ کشور حاضر از نظر امتیازات تیمی چهارم شد.

به گزارش ایرنا،  سی و یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر ۲۰۱۹  باکو  ۱۴  الی ۱۹ مرداد ماه جاری با حضور بیش از ۶۰۰ دانش آموز، معلم و کارشناس از ۸۸ کشور از جمله تیم اعزامی چهار نفره جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .

مهدی جعفری راویز، ارشیا سلطانی موخر، کسری مظاهری و سید مهرشاد میرمحمدی به سرپرستی محمدعلی آبام اعضای تیم ایران در این المپیاد حضور داشتند.

 تیم اعزامی ایران در این مسابقات با کسب چهار مدال از جمله یک مدال طلا و سه مدال نقره پس از آمریکا ، روسیه و چین از نظر امتیازات حاصله چهارم شد.

 در این المپیاد جهانی مهدی جعفری راویز صاحب مدال طلا و سه عضو  دیگر تیم اعزامی ایران از جمله ارشیا سلطانی موخر، کسری مظاهری و سید مهرشاد میر محمدی مدال نقره  به خود اختصاص دادند.

محمدعلی آبام نتایج تیم اعزامی ایران به سی و یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر ۲۰۱۹ باکو را رضایت بخش خواند .

وی به خبرنگار ایرنا گفت : متوسط رتبه ایران در هشت سال اخیر در میان  بیش از ۸۰ کشور ششم  بوده و امسال توانستیم رتبه چهارم را کسب کنیم  و این مهم  نشان می دهد که ما  توانستیم جایگاه و موقعیت خود در میان شش کشور برتر جهان را حفظ کنیم.

همچنین ۱۰ نفر از ایران که در المپیادهای جهانی قبلی حضور یافتند ،  در سی و یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر باکو به عنوان کمیته علمی مسابقات برای طراحی و آماده سازی سووالات دعوت شده بودند .

 ایران  تا  به حال در ۳۱ دوره المپیاد جهانی علمی کامپیوتر در مجموع در ۲۶ دوره حضور داشته و  موفق به  کسب ۲۴ مدال طلا ، ۵۷ نقره و ۲۳ برنز شده است .

  در مراسم  اختتامیه  سی و  یکمین المپیاد جهانی علمی کامپیوتر باکو  اعلام  شد ، دوره  بعدی این المپیاد جهانی ۱۹  الی ۲۶  جولای سال ۲۰۲۰ میلادی ( ۲۹ تیر الی ۵  مرداد ۱۳۹۹ ) در سنگاپور  برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا