مرکز اجباری ترک اعتیاد بانوان در آذربایجان‌شرقی ایجاد می شود

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: احداث مرکز ماده ۱۶ ( کمپ اجباری ترک اعتیاد) بانوان در این استان در نزدیکی مرکز ماده ۱۶ آقایان آغاز شده و تا پایان سال به اتمام می رسد.

محسن ارشد زاده روز شنبه در گفت و با ایرنا افزود: زمین این مرکز خریداری شده و برای اینکه این مکان برای کمپ و خوابگاه مناسب سازی شود نیازمند کارهای عمرانی است.

وی ادامه داد: برای ساخت این مرکز در سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان و در سال جاری نیز ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ارشد زاده گفت: مدیریت ارشد استان نیز برای تکمیل و اتمام این پروژه اعلام آمادگی کرده است تا در صورت نیاز به تامین اعتبار کمک کند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: دو مرکز نگهداری و ترک اعتیاد اختیاری بانوان نیز در تبریز و مراغه فعالیت می کنند که توسط خیران و سازمان های مردم نهاد اداره می شوند.

وی اظهارداشت: ۹۳ مرکز در حیطه اعتیاد در آذربایجان شرقی فعال است که از این تعداد ۲۵ مرکز کاهش آسیب، ۳۸ مرکز سرپایی، ۲۷ مرکز اقامتی، یک مرکز پی سی، یک مرکز توانمندسازی و صیانت و یک باشگاه مثبت می باشد.

ارشد زاده یادآورشد: ۱۵۹ تیم اجتماع محور نیز در خصوص پیشگیری اولیه از اعتیاد در استان فعالیت می کنند.

مراکز ماده ۱۶ ترک اعتیاد به عنوان مراکز حاکمیتی با پذیرش معتادهای بی خانمان و متهاجر به نگهداری، درمان و بهبود آنها اقدام و در آخر با اشتغالزایی و فراهم کردن موقعیت های شغلی آسان برای بهبودیافتگان از اعتیاد، در جهت ایجاد شهری بدون معتاد متهاجر حرکت می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا