فرماندار اصفهان: شعرا و مداحان اهل بیت (ع) مسئولیت و وظیفه سنگینی را برعهده دارند

فرماندار اصفهان: شعرا و مداحان اهل بیت (ع) مسئولیت و وظیفه سنگینی را برعهده دارند

به گزارش ارک خبر، حسین سیستانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در جلسه هم اندیشی، ساماندهی و کنترل و نظارت بر چگونگی راه اندازی و صدور مجوز کاروان ها در ایام محرم و صفر، تأکید کرد: اجلاس پیرغلامان به عنوان یک جریان زنده، پویا و تأثیرگذار همچنان باید در اصفهان پا برجا بماند.
فرماندار اصفهان با تأکید بر اهمیت زنده نگه داشتن واقعه جانسوز کربلا در اذهان، افزود: واقعه جانگداز کربلا و خون پاک امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان جریان زنده و سازنده ای را ایجاد کرد که به مثابه رودخانه ای خروشان در طول تاریخ جاری شد و همواره جریان دارد.
وی با اشاره به نقش اساسی و مهم شعرا و مداحان اهل بیت (ع) در پاسداشت و زنده نگه داشتن خون شهدای کربلا، عنوان کرد:  شعرا و مداحان اهل بیت (ع)، سفیران حقیقت هستند و باید با مطالعه و تحقیق پیرامون واقعه جانسوز کربلا، فطرت های پاک را شناسایی و سیرآب کنند.
سیستانی با بیان اینکه شعرا و مداحان اهل بیت (ع) وظیفه سنگینی را برعهده دارند، تصریح کرد: اگر حقیقت و سلامت سخن یا مطلبی احراز نگردد، باید از بیان آن پرهیز شود؛ لذا همفکری و هم اندیشی در این رابطه، حلال بسیاری از مشکلات خواهد بود و سلامت کار را مهیا می سازد.
فرماندار اصفهان به برخی آسیب های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: باتوجه به آسیب ها و معضلات اجتماعی موجود، دولت و سازمان های دولتی به تنهایی و بدون تکیه بر توانمندی و ظرفیت های مردمی، نمی توانند بسیاری از مشکلات را مرتفع سازند از این رو، معتمدین و پیشکسوتان مذهبی باید با همکاری دستگاه ها و تشکل های مذهبی ذی مدخل جهت رفع مسائل موجود اقدام نمایند.
وی به توطئه های شوم دشمنان در عرصه های مختلف نیز اشاره و خاطرنشان کرد: هیئات و تشکل های مذهبی باید مراقب شیطنت های دشمنان باشند؛ چرا که آنان قصد دارند مردم ما را از درون دچار اختلاف و تفرقه کنند که در اسرع وقت باید نسبت به خنثی کردن این توطئه ها، اقدامات مقتضی صورت پذیرد.

رسول جعفری رئیس شورای هیئات مذهبی در دیدار فرماندار با روسای شورای هئیت های مذهبی و کانون مداحان شهرهای شهرستان اصفهان ضمن عرض تبریک به مناسبت اعیاد دهه ی کرامت ، انتخاب شایسته ی جناب آقای سیستانی رابه عنوان فرماندار ویژه شهرستان اصفهان تبریک و از زحمات جناب آقای رضوانی فرماندار سابق و همچنین زحمات آقای امیری در زمان سرپرستی تقدیر و تشکر نمود.
وی به تعداد ۷۰۰۰ هیئت مذهبی در استان اصفهان که حدود ۲۰۰۰ هیئت در شهرهای شهرستان اصفهان و ۱۸۵ روستای اصفهان فعال هستند اشاره و اظهار نمود هیئت های مذهبی از تاثیر گذار ترین و موثر ترین اقشار جامعه می‌باشند که اعتماد عمومی را جلب نموده اند ودر همه ی مناسبتهای مذهبی و در صحنه های سیاسی حضوری فعال و پویا دارند.
ایشان به برگزاری هفدهیمن دوره تجلیل از پیر غلامان کشوری در استان یزد اشاره کرد و اظهار نمود در تلاش هستیم تا با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای اولین مرتبه جلسه تجلیل از پیشکسوتان را در سطح استان اصفهان برگذار نماییم و تقاضا داریم از مسئولین محترم در این مسیر شورای هیئت های مذهبی را همراهی نمایند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا