تسهیلات مسکن روستایی ۴۰۰ میلیون ریال شد

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: تسهیلات مقاوم سازی مساکن روستایی از ابتدای سال جاری به ۴۰۰ میلیون ریال رسیده است.

حافظ باباپور، روز چهارشنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ملکان با اشاره به اینکه سال گذشته وام مقاوم سازی مساکن روستایی ۲۵۰ میلیون ریال بود، گفت: در صورت تخصیص و تأمین اعتبار علاوه بر این تسهیلات ارزان قیمت، ۱۲۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه نیز به متقاضیان مقاوم سازی مسکن پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: کسانی که به علت کمبود امکانات مالی نتوانند با این تسهیلات مسکن خود را تکمیل و مقاوم سازی کنند و مسکن آنها دارای نواقصی باشد با تائید کارشناسان بازسازی این بنیاد ۸۰ میلیون ریال نیز از سوی بنیاد مسکن وام بلاعوض به آنها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها یادآوری کرد: طبق آمار در سال ۸۵ تعداد واحد مسکونی در روستاهای استان ۲۲۱ هزار واحد بود که این رقم در سال ۹۵ به ۳۰۵ هزار واحد رسیده یعنی ۸۴ هزار واحد مسکونی در مدت ۱۰ سال اضافه شده است.

باباپور، علت برگشت روستاییان به خانه و کاشانه خود را تکمیل زیر ساخت‌ها، مقاوم سازی مساکن روستایی، رونق تولید و اشتغال دانست و ادامه داد: تاکنون ۱۵۲ هزار واحد مسکن روستایی معادل ۵۲ درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده است.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی در زمینه مقاوم سازی مساکن روستایی ۱۱ درصد از میانگین کشوری جلوتر است.

شهرستان ملکان با ۱۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۵۵ کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا