پیک بار شبکه توزیع برق تبریز ۷۰ مگاوات کاهش یافت

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: با همکاری واحدهای صنعتی و ادارات شاهد کاهش ۷۰ مگاواتی پیک بار مصرفی شبکه توزیع تحت مدیریت این شرکت بودیم.

عادل کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا از ارسال پیامک به تمامی مشترکین بالای یک مگاوات مبنی بر کاهش دیماند مصرفی از ساعت ۱۲ تا ۱۷ خبر داد و افزود: صنایع توانستند بیش از ۴۲ مگاوات، مصرف خود را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه در پی افزایش دما و رشد مصرف برق در این هفته، این شرکت توانمندی های پیک سایی خود را به کار گرفت، ادامه داد: مروجین انرژی در محل مشترکین پرمصرف صنعتی حضور پیدا کرده و در خصوص مسائل مربوط به کاهش بار مشاوره دادند.

وی با اشاره به تغییر ساعات کاری ادارات، افزود: این موضوع نیز موجب کاهش نزدیک به ۳۰ مگاوات، بار شبکه شد.

وی افزود: برای آن تعداد از اداراتی که مصرف برق بالایی دارند، کنتورهای هوشمند نصب شده تا بر مصرف برق آنها نظارت بیشتری به عمل آید.

وی اعلام کرد: ۴۵ نفر از همکاران برق تبریز در قالب ۲۰ اکیپ عملیاتی، بر به کارگیری دیزل ژنراتورهای ادارات از ساعت ۱۲ به بعد و حذف بار سرمایشی ادارات نظارت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تبریز همچنین گفت: این گروه‌ها بر مصرف برق بانک‌ها نیز نظارت مستمر دارند.

وی افزود: مدیران امورهای بهره برداری نیز با مراجعه به مشترکین صنعتی بالای یک مگاوات درباره کاهش دیماند مصرف در ساعات اوج بار گفتگو کردند.

کاظمی خاطرنشان کرد: برای آگاه سازی هر چه بیشتر مردم در خصوص عواقب مصرف بی رویه برق، به صورت مستمر از طریق برنامه‌های مختلف صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی و سایر رسانه‌ها اطلاع رسانی می‌شود.

وی حداکثر بار شرکت توزیع نیروی برق تبریز را برای سال جاری در تاریخ ۲۷ خرداد ماه و در دمای ۳۲ درجه برابر ۷۱۷ مگاوات اعلام کرد و ادامه داد: در حوزه عملیاتی این شرکت به ازای هر درجه افزایش دما میزان بار به میزان ۵۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا