طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی شهر تبریز اجرایی می‌شود

اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان امروز در دومین جلسه این شورا در سال جاری، موضوع اجرای طرح زوج و فرد در محدوده مرکزی شهر تبریز را بررسی و با اجرای این طرح تا ۲۰ روز آینده موافقت کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح در راستای مدیریت ترافیک محدوده مرکزی شهر تبریز و به منظور بسترسازی برای اجرای سایر طرح‌های ترافیکی و عمرانی اجرا می‌شود، گفت: اعمال محدودیت زوج و فرد متناسب با شرایط موجود و به منظور سامان‌دهی ترافیک ضروری بوده و با اجرای آن بخشی از مشکلات محدوده مرکزی رفع می‌شود.

جواد رحمتی تاکید کرد: همزمان با فراهم کردن تدریجی زیرساخت‌های لازم برای مکانیزه کردن کنترل ورود به محدوده، اطلاع‌رسانی و درخواست همکاری لازم از طرف شهروندان نیز انجام شود.

وی بر استفاده از تجربیات سایر استان‌ها و نصب تجهیزات و علائم هوشمند در محدوده اجرای این طرح تأکید کرد و دستور داد تا کمیته‌ای برای نظارت و بررسی جزئیات اجرای این طرح تشکیل شود.

رحمتی افزود: حضور فرمانداری تبریز در تصمیم‌گیری مسائل ترافیکی شهر تبریز، می‌تواند ملاحظات اجتماعی احتمالی طرح‌های ترافیکی را نیز مورد توجه قرار دهد.

۲۰ دوربین به مجموع دوربین‌های نظارتی سازمان ترافیک شهرداری تبریز اضافه می‌شود

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری هم گفت: در راستای افزایش پهنه نظارتی و نظارت بر ترافیک شهر، تا دو ماه آینده ۲۰ دوربین نظارتی جدید نصب و راه اندازی می‌شود.

اصغر آدی بیگ اعلام کرد: طی یک ماه اخیر سه دوربین در مناطق مختلف شهر به ویژه در مناطق کم برخوردار نصب و راه اندازی شده است و چهار دوربین دیگر نیز به زودی نصب و راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: سه دوربین در تقاطع کشاورز، تقاطع کوثر و تقاطع شهید پیری در خیابان انقلاب روز گذشته نصب و راه اندازی شد و چهار دوربین بر روی پل فلسطین، میدان حضرت ابوالفضل (ع) و میدان تلاش در مفتح و همچنین تقاطع میدان بهار شرقی و فلسطین به زودی نصب و راه اندازی می شود.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان این‌که این دوربین‌ها در راستای افزایش پهنه نظارتی نصب می‌شود، اظهار کرد: از میان دوربین‌های فعال در هسته مرکزی شهر، پنج دوربین که دچار مشکل شده‌اند، تعویض می‌شود.

وی افزود: هم اکنون ۲۰۴ دوربین در ۱۴۵ نقطه شهر فعال است که تلاش داریم تا دو ماه آینده ۲۰ دوربین به مجموع این تعداد اضافه شود، همچنین تشریفات قانونی برای برگزاری مناقصه ۴۰ دوربین پلاک خوان در شرف انجام است.


در این جلسه همچنین به منظور تسهیل در امور ترافیک و تسریع در روند تصمیم‌گیری، با انتقال بخشی از اختیارات شورای ترافیک به کمیته فنی مشترک موافقت شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا