کمبود آثار بومی از مشکلات حوزه نمایشنامه نویسی است

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز عنوان کرد: یکی از مشکلات حوزه نمایشنامه نویسی کمبود آثار بومی است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام  حسین‌ قدوسی با برگزاری نخستین دوره جشنواره میرزا آقا تبریزی را در دیار اولین ها اتفاقی مبارک و شایسته دانست و افزود: علت اصلی عدم برگزاری این رویداد کمبود آثار نوشتاری در حوزه هنرهای نمایشی بوده است.
وی ادامه داد: طی سال های گذشته به عنوان یکی از فعالان این حوزه هر زمانی دنبال یک نویسنده بودیم همواره با کاستی هایی مواجه شدیم؛ به طوری‌که تبدیل سوژه هایمان به زبان نمایشنامه همواره مشکلاتی را به همراه داشت و علت تمامی این کاستی ها کم توجهی متولیان و مسئولیان امر بوده است.
حجت الاسلام قدوسی با اشاره به کمبود آثار نمایشی در تبریز اظهار کرد: ما در حوزه هنرهای نمایشی از جمله فیلم و تئاتر آثاری به زبان ترکی نداریم، برخی از گروه های بومی که فعالیت رونق بخشی در این حیطه دارند هم با طنز جایگاه خود را حفظ کرده و به موفقیت دست یافته اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: تبریز در ادوار گذشته مهد تمدن و فرهنگ بوده که امید است مسئولین با حمایت از استعداد و توانمندی هنرمندان همواره هنر این دیار را برای آیندگان حفظ کنند.
سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز درخصوص مردمی شدن جشنواره‌ها اظهار کرد: به نظر اگر کارهای فرهنگی از حیطه یک ارگان خارج شود و به صورت مردمی و توسط هنرمندان و هنردوستان برگزار شود ماندگارتر خواهد شد.
وی ادامه داد: مردم اگر وارد گود شوند این کارها به نحو احسن پیش می رود و در نهایت ما به عنوان ریل گذاران این وادی خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: اوایل انقلاب ما در مساجد گروه های سرود و تئاتر راه انداختیم که این رویداد به یک کار فرهنگی تبدیل شده بود، ولی بعدها این حرکت تداوم نیافت.
 قدوسی در پایان خاطر نشان کرد: وظیفه ما حمایت از هنرمندان است تا با توسعه و بسط این فرهنگ بتوانیم از آثار خارجی بی‌نیاز شویم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا