منطقه ۹شهرداری اصفهان بستری برای خلق فرصت های گردشگری

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان:

منطقه ۹شهرداری اصفهان بستری برای خلق فرصت های گردشگری

به گزارش ارک خبر، سید عباس روحانی در سی و سومین نشست از سلسله نشست های خبری «سه شنبه ها با رسانه» با اشاره به اینکه بودجه سال ۹۸ شهرداری منطقه ۹ نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: از ۶۰ میلیارد تومان بودجه سال جاری، ۴۰ میلیارد تومان صرف امور عمرانی شده و ۲۰ میلیارد تومان به امور جاری اختصاص یافته است.  

وی با اشاره به اینکه سرچشمه تمام مادی ها و انهار شهر اصفهان در منطقه ۹ قرار دارد، گفت: ۲۵ درصد از انهار و مادی های شهر در این منطقه جاری است و کوه آتشگاه و منارجنبان نیز از جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ۳۶ درصد از بافت منطقه ۹ دارای جمعیت آپارتمانی و مابقی غیرآپارتمانی است، اظهار کرد: ۵۸ درصد از واحدهای مسکونی منطقه ۹ دارای عمر بیشتر از ۱۵ سال و ۱۱ درصد دارای عمر کمتر از ۵ سال است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ حدود ۲۵۷ پروانه ساختمانی در این منطقه صادر شد، گفت: این میزان پروانه شامل هزار و ۵۸ مترمربع مساحت است. 

وی مساحت بافت فرسوده منطقه را ۱۷٫۵ هکتار عنوان کرد و افزود: ۱۵ درصد از مساحت منطقه را بافت فرسوده تشکیل می دهد که در ۱۵ لکه واقع شده است.

روحانی با بیان اینکه با افزایش هزینه های نگهداری و ساماندهی روبرو هستیم که در تلاش هستیم این هزینه ها مانع ایجاد توسعه در منطقه نشود، گفت: ۱۱ پروژه نیمه تمام در منطقه ۹ وجود دارد که بیش از هزار و ۶۴۸ میلیارد تومان باید برای تکمیل آنها هزینه شود.   

وی بودجه منطقه را ۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تکمیل حجم زیاد پروژه های نیمه تمام موجود در منطقه، نیاز به مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی دارد که در همین راستا مجموعه فرهنگی – تجاری مجاور منارجنبان بعد از تایید میراث فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خلق فرصت های گردشگری به منطقه ۹ توجه کمتری شده است، گفت: البته در این منطقه گردشگری غذایی به صورت ارگانیک و از سوی مردم شکل گرفته است. 

روحانی با بیان اینکه ” لواخانه ” واقع در این منطقه به عنوان تنها لواخانه اصفهان که در کشور هم کم نظیر است، به عنوان یکی از مکان های تاریخی در منطقه ۹ محسوب می شود، گفت: این مکان در گذشته محل نگهداری پرچم بوده است. با توجه به اینکه پرچم های مذهبی از قداست ویژه ای برخوردار بود، محلی برای نگهداری آن در نظر گرفته بودند اما اکنون مرمت خاصی روی آن انجام نشده و تنها به حفظ آن بسنده شده است.  

وی با اشاره به اینکه منطقه ۹ ظرفیت تبدیل به یک باغ شهر را دارد، افزود: طرح های تعریف شده برای اراضی در شهر توسط راه و شهرسازی تهیه شده و شهرداری تنها مجری این طرح هاست. 

وی همچنین با بیان اینکه به لحاظ زیباسازی طرح های خاصی که متناسب با بافت شهری این منطقه باشد، تدوین و اجرا نشده است، گفت: در همین راستا تصمیماتی برای زیباسازی منطقه در سال ۹۸ گرفته شده است.

وی از اجرای طرح هایی برای اتصال فضای سبز منطقه به ناژوان خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۸ هزار متر فضای سبز را در قالب پارک جنت از روبروی کوه آتشگاه به اراضی شمال ناژوان متصل کردیم. همچنین فاز اول و دوم پارک کوهسار آتشگاه نیز در حال آماده سازی است.

خبرنگار:محبوبه عزیز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا