افزایش ۶۰۰ میلیون ریالی تسهیلات مسکن روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از افزایش ۲۵۰ میلیونی ریالی تسهیلات مسکن روستایی به ۶۰۰ میلیون ریال خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، باباپور مدیر کل بنیاد مسکن استان گفت:سال گذشته وامی که برای مقاوم سازی مساکن روستایی در نظر گرفته شده بود ۲۵۰ میلیون ریال بودکه امسال این مبلغ به ۴۰۰ میلیون ریال افزایش یافته ودر کنار این ۱۲۰ میلیون ریال نیزوام قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی افزود: کسانی که به هر نحوی نتوانند مسکن خودرا تکمیل ومقاوم سازی کنند ۸۰ میلیون ریال نیز بنیاد مسکن وام بلاعوض خواهدداد.

مدیرکل بیناد مسکن گفت: مجموع این مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض وبا عوض می‌شود که بهترین فرصت برای روستاییان به منظور مقاوم سازی مساکن روستایی است که چنین تسهیلاتی در شهر‌ها نیست.

بابا پور در ادامه با اشاره به مهاجرت معکوس ازشهر‌ها به روستا‌ها افزود: خوشبختانه طبق آمار سال ۸۵ خانوار ساکن در روستا ۲۲۱ هزار واحد بود که این رقم در سال ۹۵ به ۳۰۵ هزار واحد رسیده یعنی ۸۴ هزار واحد مسکونی در مدت ۱۰ سال اضافه شده است.

وی علت برگشت روستاییان به خانه وکاشانه خود را تکمیل زیر ساخت، مقاوم سازی مساکن روستایی، رونق تولید واشتغال دانست وگفت:تاکنون ۱۵۲ هزارواحد مسکن روستایی مقاوم سازی شده است یعنی ۵۲ درصد مساکن در روستا‌ها مقاوم هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: استان آذربایجان شرقی در زمینه مقاوم سازی مساکن روستایی، ۱۱ درصد از نرم کشوری جلوتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا