احداث بازداشتگاه موقت در زندان مرکزی اصفهان/ آزادی ۱۴۵ زندانی در ماه مبارک رمضان

مدیرکل زندان های استان اصفهان خبر داد

احداث بازداشتگاه موقت در زندان مرکزی اصفهان / آزادی ۱۴۵ زندانی در ماه مبارک رمضان

به گزارش  ارک خبر، اسداله گرجی‌زاده در نشست خبری بااصحاب رسانه اظهار کرد:باوجود ۱۵ زندان وبازداشتگاه دراستان  آمار۶.۳ درصد ورودی زندان‌های کشور مربوط به استان اصفهان است که نسبت به مدت مشابه ۱۳ درصد کاهش داشته است وامسال ۴ هزار زندانی با عفو از جانب مقام معظم رهبری آزاد و ۳ هزار نفر هم مشمول عفو شدند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان ادامه داد: ۸۸ درصد زندانیان بومی استان اصفهان، ۵۹ درصد متأهل و ۳ درصد زن هستند، ۳۸ درصد زندانیان به جرم مواد مخدر، ۲۶ درصد به دلیل سرقت و ۱۱ درصد به دلیل جرائم مالی در زندان هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان گفت: ۲ هزار و ۱۶۹ زندانی در این خطه حافظ یک تا سی جزء قرآن کریم هستند و یک هزار و ۶۶ زندانی نیز از دوره‌های ابتدایی تا تکمیلی ادامه تحصیل می‌دهند، پنج مجموعه آموزشی در زندان‌های استان اصفهان فعال است و در یک سال اخیر ۱۹ هزار و ۵۶۶ نفر در دوره‌های مهارت‌های اساسی شرکت کردند و در موارد گوناگون مانند مسائل زندگی و دینی ورزش و غیره را آموختند.

گرجی‌زاده با بیان اینکه ۷ هزار و ۲۹۴ زندانی در زندان‌های استان اصفهان مشغول به کارند، گفت: ۲ هزار و ۴۷۳ نفر در زمینه اشتغال مولد، ۲ هزار و ۴۸۷ نفر در خدمات درون زندان و ۲ هزار و ۱۳۳ نفر در زمینه اشتغال همچون صنایع دستی در این مراکز فعال هستند و در مجموع ۴۰ میلیارد ریال حقوق سال گذشته به آنان پرداخت شد.

وی اظهارکرد: زندانیان اصفهان در یک سال اخیر ۱۱ هزار و ۷۳۹ خدمات دندانپزشکی دریافت کردند، ۱۲۵ هزار و ١۶٩ ویزیت پزشکی در این مراکز انجام شد و برای ۹۸ هزار و ۳۲۶ نفر خدمات پرستاری و مشاوره انجام گرفت.

وی در خصوص تعداد زندانیان آزاد شده در ماه رمضان اظهار کرد: ۱۴۵ زندانی با کمک خیرین و مردم آزاد شدند که کل بدهی آنها ۲۳ میلیارد بوده و ۱۵ میلیارد آن از طریق گذشت شکات تامین شده است.

وی افزود: در بحث آموزش و حرفه آموزی، زندان اصفهان سال گذشته رتبه یک کشوری عنوان دستگاه برتر در نهضت سواد آموزی، کسب مقام دوم مسابقات زورخانه‌ای کشور، مقام اول جشنواره شهید رجایی و مقام اول جشنواره کتابخوانی نشان راکسب کرده است

وی در ارتباط با فعالیت‌های فرهنگی در زندان بیان کرد: دو هزار و ۱۶۹ زندانی حافظ یک تا سی جزء از قرآن هستند که تعدادی از آنها حتی سواد خواندن و نوشتن نداشتند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال، تصریح کرد: ۷ هزار و ۲۹۴ نفر در زندان مشغول به کار هستند که اشتغال ۲ هزار و ۴۷۳ نفر آن‌ها مولد، ۲ هزار و ۴۸۷ نفر خدمات داخل بند و ۲ هزار و ۳۳۴ نفر خدمات نشسته داخل بند است و ۴ میلیارد حقوق در سال گذشته به این افراد پرداخت شده است.

گرجی‌زاده خاطرنشان کرد: پیش از این تمامی افرادی که به زندان فرستاده می‌شدند به بندهای عمومی می‌رفتند که می‌توانست آبروی فرد را تحت تأثیر قرار دهد به همین دلیل بازداشتگاه موقتی را آماده کردیم تا افراد به مدت یک ماه در آن‌جا نگهداری شوند و پس از آن در صورت لزوم به زندان منتقل شوند.

وی با تاکید بر اینکه زندان اصفهان یکی از سالم‌ترین زندان‌های کشور است، اظهار کرد: ۷۰ درصد ورودی زندانیان اعتیاد دارند که متادون درمانی و مشاوره برای آنها انجام می‌شود همچنین سخت‌گیری بسیاری در مورد ورود موادمخدر به زندان داریم و سیستم نظارت و بازرسی قوی در زندان داریم و با همه این شرایط کمترین میزان ورودی مواد به زندان را داریم.

گرجی‌زاده ضمن تقدیر از مشارکت مردم در طرح آزادی زندانیان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با کمک خیرین ۲۳ میلیارد تومان از بدهی‌های زندانیان پرداخت شد که ۱۵ میلیارد تومان آن به دلیل رضایت شاکیان بود و در نتیجه آن ۱۴۵ نفر از زندانیانی که مدت‌های طولانی در حبس بودند از زندان آزاد شدند و ۱۱۴ نفر آزادی مشروط گرفتند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با اشاره به این‌که تنها پنج درصد زندانیان مجرمان حرفه‌ای هستند، بیان کرد: آمار بالای بیکاری را عامل اصلی افزایش جرم می‌دانیم و از مردم خواهشمندیم زندانیانی که آزاد می‌شوند را حمایت کنند، چراکه اگر جامعه آنان را نپذیرد به زندان بازمی‌گرددند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا