دانش جامعه شناسی ابزار کاربردی مدیریت مصرف است / دکتر اردکانیان از نماد حذف قبوض پرده برداری کرد


دانش جامعه شناسی ابزار کاربردی مدیریت مصرف است / دکتر اردکانیان از نماد حذف قبوض پرده برداری کرد  

به گزارش ارک خبربه نقل ازدنیای اسرار:رضا اردکانیان  وزیر نیرو در نشست مدیریت مصرف که با حضور جمعی از مدیران صنعت برق در توانیر و از طریق ویدئو کنفرانس در ۱۷ نقطه از صنعت برق برگزار شد، از طرح ملی قبض سبز رونمایی کرد.

 در متن رونمایی وزیر نیروآمد : “سبز، یعنی رویش، یعنی صلح و یعنی زندگی و توسعه پایدار. امیدواریمهمکاران صنعت برق در این برنامه و سایر توصیه‌ها و تأکیدات رئیس جمهور محترمسربلند باشند.”

دکتر اردکانیان وزیر نیرو  در این نشست خاطر نشان کرد : در این سال حساسیت بیشتری راجع به عرصه پایدار انرژی وجود دارد، چراکه از یک سو با افزایش دما به عنوان یک عامل تشدیدکننده و از سوی دیگر با خوش خیالی ترسالی ناشی از بارندگی‌ها مواجه هستیم.
وزیر نیرو تاکید کرد : خاموشی صفر و نهادینه کردن عادت مناسب‌تر مصرف، دو مقوله‌ای است که باید امسال نیز به آن توجه ویژه ای شود  و برنامه های ساختاری و فرهنگ سازی باید بر روی این مهم انجام شود .

اردکانیان اظهار داشت : هر چه در بخش مدیریت صرفه جویی کنیم می توانیم  در بخش‌های عمرانی و زیر ساخت ها  هزینه کنیم و مدیران صنعت برق با ا یجاد راهکارهای مناسبت باید در این رابطه حضور پررنگ‌تری در عرصه‌های افکار عمومی داشته  باشند.
وی تصریح کرد : برنامه ویدیو کنفرانس امروز اصلی‌ترین نماد مدیریت است، چرا که اصلی‌ترین عرصه مصرف، مدیریت وقت است.
و مدیری که دغدغه چگونگی مصرف، اصلی‌ترین منبع تجدیدناپذیر در اختیار خود یعنی “وقت” را نداشته باشد، نمی‌تواند برنامه مدیریت مصرف آب و انرژی را تدوین، تصویب و اجرا کند.

وزیر نیرو  امسال را همچون سال‌های چهار دهه گذشته سال مهمی دانست و افزود: مردادماه سال گذشته چارچوب کلی برنامه ۰۹۸ را با این فرض که سال آبی مشابهی در پیش است تنظیم کردیم، به این معنی که در سال ۹۸ نباید خاموشی داشته باشیم.

اردکانیان به اهمیت علوم اجتماعی اشاره کرد و گفت: این دانش  یک شاخه مهمی از علم است که بیشتر  در ارتباط با مخاطبان اهمیت خود را دارد و همانطور که کارهای فنی ادبیات خودش را دارد، مدیریت مصرف نیز یک کار تخصصی محسوب می‌شود و روابط عمومی ها با در نظر گرفتن این شاخص می توانند کارهای بزرگی انجام دهند

 وی با اشاره به تشکیل مرکز امور اجتماعی وزارت نیرو با همین نگرش افزود: باید هر چه زودتر ارتباط این مجموعه با صنعت برق توسعه یابد تا بتوانیم تاثیرگذاری مدیریت مصرف را در جامعه بالا ببریم.

گفتنی است : امروز جامعه شناسی مصرف یکی از عرصه های کاربردی علوم اجتماعی است و دنیای صنعتی در این عرصه است که تولید ومصرف را مدیریت می کند .

دراین نشست مهندس متولی زاده مدیر عامل شرکت توانیر گفت :باز تعریف و شفاف سازی ساختار حکمرانی بهینه سازی مصرف برق ،پیشگیری از ورود تجهیزات سرمایشی نا کارآمد و جایگزینی تجهیزات سرمایشی نا کارآمد با تجهیزات پر بازده ،اجرای کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در موضوع نصب پنجره دو جداره و عایق کاری دیوارهای خارجی ساختمان از مهمترین برنامه های این شرکت بوده است

وی به طرح های ویژه مدیریت مصرف اشاره کرد وگفت :هماهنگی با صدا و سیما برای تهیه و پخش برنامه های موثر به منظور کاهش پیک بار ،همکاری با بسیج مهندسین برای مدیریت مصرف در مراکز نظامی و مذهبی وادارات دولتی ،برنامه ریزی به منظور هوشمند سازی مصرف با اولویت مشترکین پر مصرف خانگی ،تجاری و به کارگیری روش های نوین مبنی بر اقتصاد رفتاری برای مشارکت مشترکین در کاهش مصرف در مکان ها و زمان هایی که نیاز است طرح عنوان طرح ممتاز کاهش مصرف از طریق تماس تلفنی ،پیام کوتاه از جمله این طرح ها می باشد .



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا