۶۰۰کیلومتر آزادراه در آذربایجان شرقی در دست ساخت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۶۰۰ کیلومتر آزادراه در این استان در دست ساخت است.

جواد رحمتی روز دوشنبه در جمع اعضای شورای اسلامی استان با بیان اینکه پروژه‌های مهم آذربایجان شرقی با وجود مشکلات مالی متوقف نشده است، افزود: معاونت عمرانی استانداری تمام تلاش را به کار می‌بندد تا هیچ پروژه‌ای دچار رکود نشود.

وی از اجرای یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور خبر داد که سهم آذربایجان شرقی از آن ۴۰۰ کیلومتر است و با وجود مشکلات عدیده همچون کمبود منابع مالی تاکنون هیچیک از آنها متوقف و یا تعطیل نشده است.

رحمتی درجازدگی و روزمرگی در برخی بخش‌ها را عامل اصلی مشکلات دانست و اظهار داشت: با وجود تمامی کاستی‌ها و مشکلات، اقدامات بسیار مناسبی در حوزه عمرانی استان در حال انجام است.

وی به آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مهم و اولویت دار استان اشاره کرد و ادامه داد: آزادراه تبریز- بازرگان، هشترود- مراغه و اهر- تبریز با جدیت کامل دنبال می‌شوند.

به گفته رحمتی بر اساس آخرین آمار میزان تلفات انسانی در جاده اهر- تبریز به حداقل ممکن رسیده که این امر ناشی از توجه دولت به بهره‌برداری کامل از این محور مواصلاتی مهم استان است.

وی گفت: ۲۰ کیلومتر باقی مانده از این مسیر در آینده نزدیک زیر بار ترافیک می‌رود که امیدواریم نتیجه این اقدامات کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از این سوانح به حداقل ممکن باشد.

به گفته رحمتی، در حال حاضر بیش از ۶۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه در استان در حال احداث است و به دلیل محدودیت منابع دولتی، اجرای این پروژه‌ها بر اساس اولویت در حال انجام است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا