۵۰ میلیارد تومان وام کشاورزی در آذربایجان شرقی استمهال می شود

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال یک هزار میلیارد تومان برای استمهال وام‌های کشاورزی در کشور اختصاص داده شده که ۵ درصد از آن سهم آذربایجان شرقی است.

فیروز باقرزاده روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا، سهم استان آذربایجان شرقی از استمهال وام‌های کشاورزی را ۵۰ میلیارد تومان ذکر کرد.

وی گفت: از این محل وام‌های تا سقف ۳۰ میلیون تومان کشاورزان قابل تمدید خواهند بود.

باقرزاده با بیان اینکه سال گذشته دو هزار میلیارد تومان برای استمهال وام‌های کشاورزان در کشور اختصاص داده شده بود، افزود: سهم شش درصدی استان ما از این محل پارسال ۱۲۰ میلیارد تومان بود.

وی خسارت سیل در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال جاری را ۱۶۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: برای جبران این خسارت از محل تسهیلات کم بهر، اعتبار در نظر گرفته شده است که هزینه خواهد شد.

باقرزاده لزوم توجه به حوزه کشاورزی و توانمند سازی و حمایت از این حوزه با مدیریت چالش‌های پیشروی آن را خواستار شد و گفت: اقتصاد ایران منهای کشاورزی اقتصادی توانمند نخواهد بود.

وی با اشاره به افزایش جمعیت و نیاز جوامع بشری به محصولات کشاورزی، لزوم سرمایه گذاری در این حوزه راهبردی را خواستار شد و افزود: باید تلاش شود از حداکثر ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه اقتصادی کشور گام برداشت.

وی از اختصاص خط اعتباری از محل بند الف تبصره ۱۸ در راستای توسعه محصولات گلخانه‌ای، تولید گیاهان دارویی و مکانیزاسیون کشاورزی نیز خبر داد و از کشاورزان خواست از این نوع اعتبارات در راستای تولید و اشتغالزایی استفاده کنند.

وسعت اراضی زراعی آذربایجان شرقی یک میلیون و ۱۰۱ هزار و ۴۶۷ هکتار و مساحت باغات و قلمستان ها ۹۵ هزار و ۸۲۲ هکتار است.

۲۳۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی فعالیت دارند و با توجه به اینکه در کشور نزدیک به چهار میلیون بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت می کنند، ۵.۸ درصد از کشاورزان کشور در این استان اشتغال دارند.

تعداد بهره برداران اراضی زراعی استان در سرشماری عمومی کشاورزی سال ۹۳ شمسی ۱۶۲ هزار و ۸۹۴ نفر و تعداد بهره برداران اراضی باغی ۱۱۵ هزار و ۵۲۲ بهره بردار اعلانفر بوده است.

سهم اراضی باغی و قلمستان های آذربایجان شرقی از کشور ۷.۵ درصد و سهم اراضی زارعی استان از کشور ۵.۲ درصد و سهم بهره برداران اراضی باغی و زراعی از کشور در مجموع ۶.۳۳ درصد است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا