آغاز به کار بیست و چهارمین سالن سینمای استان در تبریز

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از آغاز به کار بیست و چهارمین سالن سینمای استان در تبریز خبر داد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی محرمی گفت: سینما آزادی تبریز روز یکشنبه دوم تیرماه  ساعت ١١ قبل از ظهر با حضور اهالی فرهنگ، هنر و سینما به عنوان بیست و چهارمین سالن  سینمایی استان به طور رسمی فعالیت خود را  آغاز کرد.
وی افزود: در حال حاضر ٢٣ سالن سینمایی با ٧٩۶٧ صندلی در شهرستان های تبریز، ملکان، مراغه ، بناب، عجب شیر، میانه، مرند، شبستر و اهر وجود دارد و در شهرستان های اسکو، هشترود، چاراویماق و جلفا هم سینمای سیار راه اندازی شده است.
محرمی تصریح کرد: سینما آزادی با گنجایش  ١۵٠ نفر و مجهز به فناوری‌های روز به بهره‌برداری می‌رسد و بخش خصوصی نسبت به تجهیز این سینما اقدام کرده است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: در ‌سالهای اخیر با بسترسازی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و با ورود و سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان سینمایی و سمعی بصری چندین سالن سینمایی و سه سینمای سیار  به مجموعه‌ی سینماهای استان افزوده شده است.
گفتنی است سینما آزادی در دهه ۴٠ در تبریز تاسیس شده بود که بعد از چند سال تعطیلی، فعالیت خود را دوباره از سر گرفته و از معیارهای روز سینمای کشور برخوردار است که می توان به دستگاه پخش با سیستم لیزری، صدای مطلوب، سالن زیبا با شیب مناسب و مبلمان تازه و راحت و سالن انتظاری که مزین به عکس های مشاهیر آذربایجان است، اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا