چالش زمان تنها مساله در حذف قبوض کاغذی است


چالش زمان تنها مساله در حذف قبوض کاغذی است


به گزارش ارک خبربه نقل از دنیای اسرار:نشست تخصصی شرکت های توزیع برق معین خدمات مشترکین به میزبانی شرکت توزیع برق اصفهان ۲۲ خردادماه برگزار شد 
در این نشست که با حضور معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر ،مدیر کل و معاون دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین شرکت توانیر ،معاون اجرایی طرح فهام و شرکت های توزیع استانهای شیراز ،شمال کرمان ،مشهد ،گلستان و زنجان و استان اصفهان به میزابانی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان  برگزار شد پس از گزارشهای مدیر عامل شرکت توزیع برق اصفهان از عملکرد این شرکت در تمام شاخصه ها ، فرایند های مختلف حذف قبوض کاغذی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.
در حاشیه این نشست مهندس رخشانی مهر معاون هماهنگی توزیع توانیر  در پاسخ به  برنامه ها و چالش های پیش رو برای حذف قبوض کاغذی گفت : طرحی در وزارت نیرو کلید خورد به نام قبض سبز الکترونیکی و تمام هدف آن کاهش مراجعه به درب منازل مردم و همچنین کاهش هزینه های مختلف بود که با الکترونیکی شدن قبض ها این مهم محقق می شود 
وی در ادامه گفت :یکی از روشها ارسال پیامک به مشترکین می باشد و روش دیگر استفاده از اپ ها ی می باشد که به صورت الکترونیکی و به شکل فرم های اولیه قبض میسر می شود و دیگر وجود شرکت های psb  که در کشور ما زیاد است و می تواند قبوض را به صورت الکترونیکی در اختیارمشترکین قرار دهد 
وی خاطر نشان کرد : این فرایند تا ابتدای مهر ماه سال جاری باید اجرایی شود که به صورت آزمایشی در مرداد و شهریور ماه اجرایی می گردد و این برنامه برای کل کشور دیده شده است و منوط به چند استان و شهرستان نیست به عبارتی نزدیک به ۳۶ میلیون مشترک برق از مزایای این طرح بهره مند می شوند و نزدیک به ۳۰۰ میلیارد تومان در کاهش هزینه ها موثر است 
وی در پاسخ به سوالات اختصاصی کارشناس خبر شرکت توزیع برق اصفهان گفت :ما تجربه های زیادی را برای  الکترونیکی نمودن فرایندها در کشور داشته ایم  ولی آنچه که مهم و کلیدی است  در حال حاضر چالش زمان است و باید در مدت تعیین شده  فرایندها را عملیاتی نماییم .
وی در خصوص چالشهایی که  به طور احتمالی در وصول مطالبات مردمی ایجاد می شود تصریح کرد : به هیچ وجه ما در این خصوص با مشکلی روبرو نخواهیم شد چرا که با هوشمند نمودن سیستم ها  روش های پرداخت مردمی و وصول مطالبات به راحتی مورد ارزیابی قرار می گیرد و خطاها را بررسی نمود البته  این پردازش ها به آسانی شکل نمی گیرد بلکه تلاش و کوشش ۲۴ ساعتی همکاران را به دنبال دارد و همانطور که می دانیم ارائه خدمات همیشه به طور شبانه روزی بوده است که این پروژه را نیز در بر می گیرد و به عبارتی هم در  مباحث سخت افزار  و هم نرم افزاری و امنیت شبکه  باید تلاش مضاعفی صورت گیرد که این مهم صورت گیرد 
وی در پایان پس از بازدید ازسمیع و دیسپاچینگ شرکت توزیع برق اصفهان خاطر نشان کرد : کارهای ارزشمند و مهمی در بخش های غیر حضوری و بهره برداری صورت گرفته است که نشان از پشتکار و تلاش همکاران در اصفهان می باشد و به نظر می رسد در بخش خدمات غیر حضوری  مشترکین با وجود آپ ها بتوانند به  خدمات مورد نیاز خود دسترسی راحت تری داشته باشند



نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا