۲۱ درصد اشتغال در آذربایجان شرقی مربوط به بخش کشاورزی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اشتغال زایی در حوزه کشاورزی استان گفت: ۲۱ درصد اشتغال در آذربایجان شرقی مربوط به بخش کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر فتحی عصر امروز چهارشنبه در دیدار مدیران سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز اظهار داشت: ۸۵ درصد مواد اولیه صنایع غذایی و ۱۳ درصد صادرات غیر نفتی استان مربوط به بخش کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۶ درصد تولید ناخالص ملی نیز مربوط به کشاورزی است، ادامه داد: کشاورزی در آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی دارد و تلاش می کنیم تا از این قابلیت ها به نحو مطلوب استفاده کنیم.

فتحی با انتقاد از تغییر کاربری‌های زمین‌های کشاورزی در آذربایجان شرقی نیز گفت: روند رسیدگی به پرونده تغییر کاربری‌ها بسیار کند است و اگر این روند ادامه یابد تا چند سال دیگر، نشانی از کشاورزی باقی نمی ماند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به توجه ویژه این سازمان به گسترش کاشت محصولات کم آب اشاره داشت و گفت: محصول کلزا با توجه به اقتصادی و کم آب بر بودن یکی از اولویت ما است و شاهد افزایش سطح زیر کشت کلزا در استان هستیم.

وی در همین خصوص ابراز داشت: ۲۳ هزار هکتار از زمین‌های مستعد آذربایجان شرقی به کشت این محصول اختصاص یافته و تحقق این موضوع به تلاش همه کشاورزان و مسئولان امر نیازمند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا