هدف توافق مالیاتی رضایتمندی مودیان مالیاتی است

ارک خبر- مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعامل منطقی با مودیان و اصناف از اولویت‌های اصلی این اداره کل است، گفت: هدف از اجرای توافق مالیاتی، کاهش هزینه ها و رضایتمندی مودیان مالیاتی است.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شریفی روز چهارشنبه در جلسه هم اندیشی اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی تبریز با اداره کل امور مالیاتی استان اظهار داشت: از برگزاری جلسات هم اندیشی در راستای رفع مشکلات صاحبان مشاغل استقبال می‌شود.

وی در این جلسه که با هدف آشنایی روسای اتحادیه‌های صنفی تبریز با جزئیات و شرایط تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل در اتاق اصناف تبریز برگزار شد، افزود: دستورالعمل تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم به منظور تکریم مودیان، ایجاد وحدت رویه و تسهیل وصول مالیات، کاهش هزینه ها و رضایتمندی مودیان مالیاتی که همگی از اهداف اجرای طرح جامع مالیاتی است، ابلاغ شده است.

شریفی، با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم و بهره‌مندی از مزایای آن توسط مودیان مالیاتی، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص رسیدگی پرونده ها در طرح جامع مالیاتی و قطعی سازی پرونده های مالیاتی و صرف زمان و هزینه بسیار در مراحل رسیدگی، امور مالیاتی درصدد توافق با مودیان مالیاتی می باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و در راستای حمایت از رونق تولید و از بین بردن موانع تولید، به تدوین بسته حمایتی اداره کل امور مالیاتی استان از واحدهای تولیدی و غیرتولیدی اشاره کرد و افزود: با ارائه تسهیلاتی مانند توافق مالیاتی، تقسیط بدهی و بخشودگی جرایم، قبولی دفاتر، برگزاری دوره های آموزشی جهت ارتقای سطح آگاهی مودیان از تکالیف قانونی خود به دنبال ایجاد شفافیت و آرامش برای کسبه هستیم و در این راستا تسلیم اظهارنامه و نگهداری و ارائه دفاتر و اسناد و مدارک الزامی است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به نقش مهم و تعیین کننده مالیات در توسعه و عمران کشور، افزود: رویکرد اداره کل گسترش اعتماد مابین اداره کل و اتحادیه ها است و در تسریع قطعیت پرونده های مالیاتی به همکاری اتحادیه ها اهمیت به سزایی قائل است.

سیدحبیب هاشمی، رئیس اتاق اصناف تبریز نیز در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری و تفاهم متقابل اداره کل با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، این امر در بهبود شرایط اقتصادی و رونق تولید کمک شایانی خواهد کرد.

روی با اعلام رضایت از عملکرد امور مالیاتی استان گفت: خوشبختانه همواره بین اتاق اصناف و امور مالیاتی استان، رابطه دوسویه و مثبت برقرار است.

هاشمی، حمایت‌های اداره کل امور مالیاتی استان را از اصناف حائز اهمیت دانست و با اشاره به شعار سال ۹۸ و در راستای رونق تولید گفت: اصناف همواره امین سازمان مالیاتی هستند و در راستای تامین درآمدهای دولت به عنوان منابع درآمدی پاک آماده همراهی و همکاری لازم می باشند.

وی، اظهار داشت: پرداخت مالیات در بین اصناف یک فرهنگ محسوب می‌شود و کلیه اعضای اتحادیه ها در پرداخت مالیات پیشتاز هستند.

هاشمی در این دیدار از تعامل منطقی و قانونی اداره کل امور مالیاتی استان با تشکل های صنفی و اتحادیه ها قدردانی کرد و افزود: این رویکرد منطقی به یقین در پیشبرد اهداف توسعه ای استان و هم چنین تبیین منویات مقام معظم رهبری در راستای حمایت از رونق تولید موثر و سازنده خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا