طرح «رادیو شهر» در مرند اجرا می شود

طرح «رادیو شهر» به همت شهرداری مرند به صورت زنده در پارک قوناخلار شهر مرند اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند، شامگاه دیروز در جلسه کمیته کارشناسان ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان مرند که در اداره ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: ادارات شهرستان مرند، لیست پایگاه های اوقات فراغت تابستان خود را به اداره ورزش و جوانان ارائه دهند.

محمدحسین فقیهی افزود: لیست پایگاه های طرح اوقات فراغت شهرستان مرند به صورت کتابچه منتشر و در اختیار عموم مردم قرار می گیرد تا فرزندان خود را در پایگاه های مجوزدار ثبت نام کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان مرند تاکید کرد: هم اکنون ۶۰ باشگاه ورزشی از سوی ورزش و جوانان شهرستان مرند تایید شده هستند که برنامه ها و آموزش ها در رشته های مختلف ورزشی تنها از سوی این باشگاه ها اجرایی خواهد شد.

تهدیدهای مهم علیه نسل جوان

مدیر مجتمع عالی سلامت شهرستان مرند نیز در این جلسه از برگزاری آموزش در زمینه بهداشت و سلامت ویژه نوجوانان و جوانان خبر داد و ابراز داشت: اطلاعات پزشکی و سلامت افراد در سامانه «سیب» ثبت می شود که تاکنون اطلاعات نیمی از جوانان شهرستان مرند در این سامانه ثبت شده است.

غلامرضا کیانیان با بیان اینکه ۵۷ درصد از جوانان مرند معاینه دوره ای شده اند، افزود: ویزیت جوانان در مراکز سلامت و خانه های بهداشت رایگان صورت می گیرد که از ادارات و متولیان امور جوانان درخواست می کنیم نوجوانان و جوانان را برای ثبت اطلاعات سلامت خود به این مراکز هدایت کنند.

وی سوانح و حوادث، رفتارهای پرخطر و اعتیاد را ۳ عرصه آسیب زا در حوزه جوانان برشمرد.

مدیر مجتمع عالی سلامت شهرستان مرند همچنین با اشاره به کم تحرکی نسل جوان امروز اظهار داشت: نوجوانان و جوانان امروز به علت کم تحرکی و درگیر شدن با فضای مجازی، در آینده دچار تهدیدهای فشار خون، دیابت و پوکی استخوان خواهند شد.

صدای ما را به صورت زنده می‌شنوید!

همچنین مدیر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مرند با تشریح طرح ها و برنامه های این نهاد در طول سال ابراز داشت: شهرداری مرند نه تنها در فصل تابستان و ایام تعطیل بلکه در طول سال، اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی هنری می کند.

سعید ابراهیمی افزود: مسابقه محله که به صورت هفتگی در طول تابستان در محله‌های مختلف مرند اجرایی خواهد شد از جمله طرح‌های اوقات فراغت شهرداری مرند است.

وی خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های ملی و مذهبی گذشته نیز جنگ‌های شادی با حضور هزاران نفر از مردم در پارک‌های مرند برگزار شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری مرند اظهار داشت: «رادیو شهر» در طول فصل تابستان در پارک «قوناخلار» شهر مرند به صورت زنده برای عموم مردم، شهروندان و مهمانان اجرا و پخش خواهد شد.

ابراهیمی گفت: در رادیو شهر، بخش های متنوعی از قبیل گفتگوی زنده با مدیران و مسئولان شهری، آموزش شهروندی، طنز، موسیقی محلی، ارتباط با شنوندگان و… اجرا خواهد شد.

تشریح برنامه های فرهنگی هنری در ۱۴ باب از کتابخانه های عمومی شهرستان مرند، طرح‌های اجرا شده در انجمن‌های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، برنامه های ۹ پایگاه اوقات فراغت اداره تبلیغات اسلامی و آموزش‌های ارائه شده در ۵۰ حرفه و ۱۰ رشته در اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است، فنی و حرفه‌ای، کمیته امداد و آموزش و پرورش شهرستان مرند، دستگاه های برتر در حوزه طرح اوقات فراغت تابستان سال گذشته معرفی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا