دانشنامه جامع دفاع مقدس آذربایجان شرقی تدوین می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی از تدوین دانشنامه جامع دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این دایره المعارف در حال تدوین است تا به عنوان گنجینه‌ای بزرگ برای آیندگان به ثبت برسد.

دانشنامه جامع دفاع مقدس آذربایجان شرقی تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سردار اصغر عباسقلی زاده در نشست خبری بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و سوم خرداد در آذربایجان شرقی، عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر را یکی از عملیات‌های سرنوشت ساز دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: ایثار و فداکاری رزمندگان دوران دفاع مقدس باید زنده نگه داشته شود و فرهنگ ایثار و شهادت را در بین نسل‌های آینده ترویج کنیم، لذا برنامه‌های متعددی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس، از بیش از ۱۸ کشور دنیا اسیر گرفته شد افزود: ایران به تنهایی و با تکیه به خداوند و مردم عزیز به تنهایی در برابر استکبار جهانی و بسیاری از کشورهای جهان که به کمک عراق آمده بودند، ایستاد. قدرت ملی و انسجام انقلابی مردم به همراه ایثار و فداکاری رزمندگان بود که توانست با وجود نعمت ولایت، ایران را در برابر دشمنان پیروز کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی برگزاری چهار روزه برنامه‌های بزرگداشت حماسه سازی‌های سوم خرداد را مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه‌های سوم خرداد از روز چهارشنبه ۱ خرداد آغاز شده و تا شنبه ۴ خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

سردار عباسقلی زاده با تاکید بر اینکه وظایف این بنیاد، «حفظ و نشر آثار دفاع مقدس» است ولی آنچنان که مورد انتظار است، به اهداف مورد نیاز نرسیده‌ایم تصریح کرد: ۱۰ هزار شهید از استان آذربایجان شرقی تقدیم انقلاب اسلامی شده است که برای این تعداد از شهدا، ۲۲۰ عنوان کتاب منتشر شده است که بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه با مستندسازی مکتوب و ویدیویی به دنبال تقویت محتواسازی دفاع مقدس به عنوان گنجینه آذربایجان شرقی هستیم، ابراز داشت: زیرساخت‌های لازم هم در پارک موزه دفاع مقدس تبریز آماده است ولی باید محتوای این پارک موزه را تأمین کنیم تا در حد مورد انتظار پیام دفاع مقدس را به نسل‌های مختلف برساند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نقش مردم در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و با تاکید بر اینکه ۸۰ درصد نیروهای پشت خط مقدم و خط مقدم، بسیجیان به عنوان نیروهای مردمی بودند گفت: از مردم برای محتواسازی و غنی سازی خاطرات دفاع مقدس در استان دعوت می‌کنیم. تاکنون از بین همین رزمندگان ۱۱۰ هزار ساعت مصاحبه شفاهی صورت گرفته و از همه هنرمندان هم در عرصه دفاع مقدس دعوت می‌کنیم تا در این راستا به ما کمک کنند.

وی از تدوین دانشنامه جامع دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این دایره المعارف در حال تدوین است تا به عنوان گنجینه‌ای بزرگ برای آیندگان به ثبت برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا