لزوم عمومی‌سازی فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از دایره‌ نخبگان/حوزه‌ فرهنگ و هنر ثروت‌خیز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی بر لزوم عمومی‌سازی فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از دایره‌ی نخبگانی تاکید کرد.

 لزوم عمومی‌سازی فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از دایره‌ نخبگان/حوزه‌ فرهنگ و هنر ثروت‌خیز است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد محمدپور در نشست اعضای هیات مدیره انجمن موسسات فرهنگی استان  اظهار داشت: وجود و شکل گیری موسسات فرهنگی و هنری بستر و فرصتی است تا کارهای توسعه محور با حضور تشکلهای مردمی شکل بگیرد و در این راستا موسسات باید فرصت‌های تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال در حوزه‌ی فرهنگ و هنر را شناخته و آنها را پیگیری نمایند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت مبنی بر واسپاری امور به مردم، گفت:  موسسات فرهنگی و هنری بهترین جایگزین دولت، برای تصدی‌گری فعالیت‌های فرهنگی و هنری محسوب می‌شوند و با وجود موسسات فرهنگی توانمند و پتانسیل غنی این موسسات، هدف یاد شده، دست یافتنی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از مدیران موسسات فرهنگی و هنری خواست تا فرصت‌های تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال را شناسایی و پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: موسسات فرهنگی به عنوان یکی از اصلی‌ترین ارائه کنندگان کالا و خدمات فرهنگی، باید تمهیدی بیاندیشند تا ذائقه‌ی مردم در تولیدات و مصارف فرهنگی در جهت گسترش آن تغییر یابد و تولید در بخش فرهنگ و هنر رونق گیرد.

محمدپور افزود: حوزه‌ فرهنگ و هنر هزینه‌بر نیست بلکه حوزه‌ ثروت‌خیز و بهترین جایگزین برای سایر منابع درآمدی است و موسسات فرهنگی و هنری می‌توانند با ارائه‌ی ایده‌های خلاقانه و روزآمد فرهنگ و هنر را به یک جریان ثروت‌خیز در جامعه تبدیل کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بر لزوم عمومی‌سازی فرهنگ و هنر و خارج کردن آن از دایره‌ی نخبگانی تاکید کرد و گفت: موسسات چون هم در تعامل با دولت هستند و هم از سویی تشکلی مردمی محسوب می‌شوند باید در ایجاد زمینه برای تسهیل دسترسی مردم به تولیدات و خدمات فرهنگی و هنری تلاش نمایند و فرهنگ و هنر را عمومی‌سازی کنند.

وی با اشاره به اهمیت موسسات فرهنگی در رشد و بالندگی زیر ساخت های فرهنگی یک جامعه، تاکید کرد: موسسات فرهنگی در برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های ما جایگاه مهمی دارند و می‌توانند نقش موثری را در توسعه‌ی فرهنگی بر عهده گیرند.

در این نشست همچنین اعضای هیات مدیره انجمن موسسات فرهنگی نظرات و ایده‌های خود را در جهت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت موسسات فرهنگی ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا