سالن گلستان شهدای اصفهان تا پایان سال بهره برداری می شود

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان:

سالن گلستان شهدای اصفهان تا پایان سال بهره برداری می شود

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان گفت: سالن گلستان شهدای اصفهان با هزینه ۲۵ میلیارد تومانی تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

به گزارش ارک خبر، محمدرضا برکت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه و در سی امین نشست از سلسله نشست های خبری «سه شنبه ها با رسانه» با شعار پاسخگویی در مسیر امید، با اشاره به اینکه منطقه شش شهر اصفهان در میان مناطق ۱۵ گانه بیشترین بودجه ریالی را دارد، اظهار کرد: بودجه سال گذشته منطقه ۲۳۰ میلیارد تومان بود که امسال با افزایش ۸۶ درصدی به ۴۳۴ میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: در منطقه ۶، رویکرد جدید بر اصلاح زیرساخت های فرآیندی و ساختارها بوده است. هرچند از انجام اقدامات عمرانی و تحقق بودجه هم غافل نبودیم به طوریکه در شرایط رکود حاکم بر شهر و کشور توانستیم ۱۳۶ درصد از بودجه سال ۹۷ را محقق کنیم.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با بیان اینکه منطقه ۶ اصفهان در اذهان عمومی به عنوان یک منطقه برخوردار در شهر شناخته می شود اما برخی امکانات زیرساختی آن از برخی مناطق کمتر برخوردار هم پایین تر است، اظهار کرد: به طور مثال آسفالتی که هشت سال پیش در منطقه ۱۱ انجام شده، اکنون در منطقه شش وجود ندارد و امسال برای نخستین بار ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای آسفالت منطقه اختصاص دادیم.    

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی برای سال ۹۸ در منطقه شش تعریف شده است، گفت: در تدوین بودجه سال ۹۸ اولویت نخست ما تکمیل پروژه های نیمه تمام بود که پروژه های شاخصی همچون سالن اجلاس سران و سالن گلستان شهدای اصفهان از جمله آنهاست.  

زمین های مورد نیاز ساخت سالن گلستان شهدای اصفهان بعد از ۳۰ سال آزادسازی شد

برکت، در مورد پروژه سالن گلستان شهدا با اشاره به اینکه آزادسازی مغازه های روبروی این طرح بعد از ۳۰ سال، انجام شد و در سال جاری نیز آزادسازی تداوم دارد، افزود: این طرح جزو پروژه های مشارکتی شهرداری، بنیاد شهید و امور ایثارگران و استانداری اصفهان بود که قرار بود با سهم یک سومی هریک از شرکا ساخته شود اما در سال های اخیر به جز هزینه ای که بنیاد شهید برای ساخت سقف سالن پرداخت کرد، هیچ اعتبار دیگری از سوی بنیاد و استانداری برای طرح اختصاص داده نشد.

وی ادامه داد: به دلیل طولانی شدن پروژه، طبق دستور شهردار اصفهان قرار شد شهرداری تکمیل این طرح را برای احترام به خانواده شهدا و ایثارگران عهده دار شود که این خارج از تعهدات اولیه بوده اما تصمیم شهرداری اتمام این پروژه برای احترام به خانواده شهدا است و با هزینه ۲۵ میلیارد تومانی که این پروژه دارد پیش بینی می شود تا پایان سال جاری سالن گلستان شهدا به بهره برداری برسد.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان در خصوص سالن اجلاس سران به عنوان دیگر پروژه نیمه تمام در منطقه شش با بیان اینکه این طرح حدود هفت سال پیش آغاز شد که قرار بود در مرحله نخست ۱۰۰ میلیارد تومان از محل کمک های دولت به پروژه اختصاص یابد اما فقط ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شد، گفت: متاسفانه در این طرح هم، همه شهرداری را تنها گذاشتند. ابتدای سال ۹۷ جلسات متعددی برای تعیین تکلیف بدهی های این طرح به پیمانکاران برگزار شد که در نهایت سال گذشته توانستیم همه بدهی های سالن اجلاس را پرداخت کرده و با رایزنی شهرداری و شورای شهر تأمین اعتبار کل این پروژه به شهرداری منطقه شش منتقل شد.  

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۸ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از بودجه منطقه ۶، برای تکمیل سالن اجلاس سران اختصاص یافته است. ضمن اینکه در پایان سال گذشته مناقصه ۶۰ میلیارد تومانی برای این طرح برگزار شد و می توان گفت بیشترین مناقصه های معاونت عمرانی در ارتباط با سالن اجلاس سران است.

برکت با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه سالن اجلاس سران ۳۵۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: نوسانات ناشی از هزینه مصالح ساختمانی هرچند در روند اجرای طرح تاثیرگذار بوده اما با دستور شهردار اصفهان سالن اصلی پروژه مجموعه اجلاس سران با ۲۵۰ پیمانکار و کارشناس که اکنون در آن مشغول فعالیت اند، تا پایان سال ۹۸ باید تکمیل شود.

وی بیان کرد: شهرداری برای ساخت مابقی بخش های پروژه یعنی هتل و مجموعه های تجاری به دنبال سرمایه گذار است که همزمان با ساخت سالن اصلی، قسمت های دیگر طرح هم آغاز و اجرایی شود

وی با اشاره به اینکه مجموعه تخت فولاد یک مجموعه بی نظیر در کشور است که می تواند در حوزه گردشگری مورد بهره برداری قرار گیرد، اظهار کرد: سال گذشته برای نخستین بار تمام پروژه هایی که برای این مجموعه تعریف شده بود تامین اعتبار و اجرا شد و برای امسال هم از محل بودجه منطقه شش ۴۲ میلیارد تومان برای تخت فولاد اختصاص پیدا کرد. 

برکت در مورد شهرک شهید کشوری و امکاناتی که شهرداری در اختیار شهروندان این منطقه قرار داده است نیز گفت: برای افزایش سرانه فضای سبز این شهرک سال گذشته بوستان روح الامین احداث شد و یک بوستان ۱۵ هکتاری نیز امسال از سوی شهرداری منطقه تامین اعتبار و ساخته می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا