۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال پارگی تاندون دارند

ارک خبر- عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: ۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال کشور پارگی تاندون دارند که می توان آنها را با درمان های غیرجراحی و تقویت عضلات مداوا کرد.
به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، فریبرز عزیزی روز پنجشنبه در کنفراس یک روزه انجمن ارتوپدی ایران افزود: مشکلات اسکلتی و عضلانی در ناحیه شانه شایع تر از دیگر قسمت های بدن است که با حمل بار سنگین، بروز می یابد.
وی اظهار داشت: دردهای شانه در افراد سالمند و کودکان بیش از سایر گروههای سنی شایع است. سالمندان به دلیل اینکه تمایل دارند کارهای شخصی را بدون کمک به دیگران، خود انجام دهند با برداشتن و جابه جایی وسایل دچار مشکلات شانه می شوند.
عزیزی ادامه داد: در کودکان نیز درد و در رفتگی شانه بسیار شایع است؛ زیرا امروزه کودکان ورزش های حرفه ای مانند والیبال، بسکتبال، میدانی و رزمی انجام می دهند که آسیب های شانه را تشدید می کند.
وی تصریح کرد: در حالی که این ورزش ها برای کودکان مناسب نیست و اگر می خواهند این ورزش ها را انجام دهند، باید نیم ساعت قبل ورزش، بدن خود را گرم کنند تا بدن فرصت بازتوانی داشته باشد.
عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران خاطرنشان کرد: اگر کودکان دچار درد شانه شدند، نباید این ورزش ها را ادامه دهند.

*کمبود برخی از قطعات پروتزها
عزیزی با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز جامعه باعث کمبود برخی از قطعات پروتزها شده است، افزود: با توجه به اینکه تجهیزات ارتوپدی داخلی و خارجی است، برخی از این تجهیزات از داخل کشور تامین می شود و برخی نیز وارداتی بوده و تنوع شرکت ها کم شده است.

*شکسته بند ممنوع
رامین زرگرباشی دبیر انجمن ارتوپدی اطفال ایران گفت: مراجعه اطفال به شکسته بندهای محلی از معضلات اساسی است که عوارض بسیار زیادی را برای کودکان در بزرگسالی ایجاد می کند.
وی افزود: برخی از اطفال دچار شکستگی های اطراف آرنج، ساعد و مچ دست می شوند که ممکن است به ظاهر این شکستگی ها ساده باشد، ولی همراه با آسیب های عروقی و عصبی است.
زرگرباشی تصریح کرد: متاسفانه در ایران مرکز ترومای اطفال نداریم و باید چنین مرکزی ایجاد شود تا اطفال هنگام شکستگی به مرکز تخصصی در این زمینه مراجعه کنند.

*دخالت های غیرحرفه ای در امر پزشکی ممنوع
روشنک مردای عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران نیز در این کنفراس گفت: متاسفانه اطلاعات غلط و ناقص در خصوص درمان شکستگی ها و دردهای عضلانی و مفاصل به مردم ارائه می شود و برخی از افراد غیرحرفه ای در این امر دخالت می کنند.
وی اظهار داشت: تشخیص طبی و درمانی دردهای عضلانی و مفاصل باید زیر نظر پزشک انجام شود تا مردم دچار عوارض بدتر نشوند.
عضو هیات مدیره انجمن ارتوپدی ایران، با بیان اینکه امروز درد دست در زنان بسیار شایع است، اضافه کرد: استفاده زیاد از موبایل، کارهای خانه، بیماریهای دیابت و روماتیسم امروزه درد دست را بسیار شایع کرده است و بی حسی و خواب رفتن از علایم آن بوده و باید با مراجعه به پزشک درمان شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا