قهرمانی زودهنگام تیم ملی کشتی آزاد ایران در آسیا

ارک خبر- راهیابی چهار نماینده ایران در پیکارهای پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا باعث شد تا تیم ملی کشورمان به عنوان قهرمان زودهنگام قاره کهن معرفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز در شهر شیان چین آغاز شد که چهار نماینده از کشورمان در پایان دور مقدماتی راهی فینال شدند و یک آزادکار دیگر راهی رده بندی شد.

بدین ترتیب بهنام احسان‌پور در وزن ۶۱ کیلوگرم، کامران قاسمپور در وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار فینال رسیدند تا تیم ایران با توجه به نتایج روز گذشته و فینالیست‌های امروز به عنوان قهرمان زودهنگام این دوره از رقابتها معرفی شود.

بر این اساس نتایج آزادکاران پنج وزن دوم کشورمان به شرح زیر است:

بهنام احسان پور در وزن ۶۱ کیلوگرم در دور نخست سیریپونگ جومپاکام از تایلند را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل راحول آواره از هند با ضربه فنی به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد که در این مرحله ۱۲ بر یک کیم از کره جنوبی را شکست داد و به فینال رسید.

در وزن ۷۴ کیلوگرم محمد نخودی در مبارزه نخست مقابل آمیت کومار دهانخار از هند با نتیجه ۲ بر ۱ مغلوب شد که با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی به گروه بازنده‌ها رفت. نخودی در این گروه با توجه به آسیب دیدگی یوهی فوجی نامی از ژاپن و حضور نیافتن وی، به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

کامران قاسم پور نیز در وزن ۸۶ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم بهادر کودیروف از تاجیکستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله به مصاف دیپاک پونیا از هند رفت و با ضربه فنی این حریف، راهی فینال شد.

علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم در دور نخست چنگیز کریم کولوف از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در دور بعد آتسوشی ماتسوموتو از ژاپن را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. کریمی در این مرحله نیز سولیف از ازبکستان را ۱۰ بر صفر شکست داد و به فینال رسید.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز یدالله محبی در دور نخست مظفر ژاپویف از قرقیزستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد. در دور دوم هم به مصاف دونگ هوان کیم از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی هم با نتیجه ۱۱ بر صفر رحیم اف ازبک را شکست داد و راهی فینال شد.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با توجه به کسب ۳ طلا و ۲ برنز در ۵ وزن نخست و ۴ فینالیست در ۵ وزن دوم، قهرمان زودهنگام قاره آسیا شد.رقابت‌های فینال و رده بندی اوزان دوم از ساعت ۱۴:۳۰ امروز آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا