پایگاه جامع قرانی نجوا رونمایی شد

ارک خبر- پایگاه قرآنی نجوا (بزرگ‌ترین مرجع تخصصی قرآن کریم) با هفت هزار فایل دیجیتالی، صوتی شامل انواع قرائت های قرانی قاریان مطرح جهانی و صدها کتاب و تفسیر توسط طراح آن به صورت رسمی افتتاح و در دسترس علاقمندان قرار گرفت.
رضا صبوری، طراح پایگاه قرآنی «نجوا» و طلبه ۲۹ ساله حوزه علمیه طالبیه تبریز، روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: ترویج فرهنگ قرآنی از طریق ارائه‌ هزاران فایل دیجیتالی پیرامون قرآن کریم با بهترین کیفیت و قابلیت پخش آن لاین و دانلود مستقیم به صورت کاملا رایگان از جمله اهدافم در طراحی و ساخت این پایگاه قرانی است.
وی ادامه داد: این پایگاه قرانی در زمان حاضر حدود ۷۰۰۰ فایل دیجیتالی دارد و ماهانه حدود ۱۰۰۰ فایل نیز به آن افزوده می شود.
وی قالب مطالب پایگاه قرآنی «نجوا» را در چهار بخش صوتی، تصویری، متنی و اپلیکیشن اعلام کرد و گفت: بخش صوتی دارای ۳۰ دوره ترتیل، ۴ دوره تحدیر، ۵ دوره تحقیق کامل کل قرآن کریم، تفسیر صوتی قرآن مشتمل بر ۳۰۰۰ فایل، تلاوت های نادره، تلاوت های خاشعه، تلاوت های اطفال، مجموعه‌ شراب بهشتی و بیوگرافی صوتی قاریان است.
به گفته طراح پایگاه نجوا، ۳۰ دوره ترتیل، ۴ دوره تحدیر، ۵ دوره تحقیق، تفسیر کل قرآن کریم مشتمل بر ۳۰۰۰ فایل به تفکیک آیه، بخش تصویری، مصاحف شریف، ترجمه‌های بین المللی و اپلیکیشن‌های عمومی و اختصاصی از جمله‌ بخش‌های اصلی این پایگاه است.
صبوری اظهار داشت: ترویج و اشاعه‌ فرهنگ قرآنی، قابلیت پخش آنلاین با کیفیت بالا و دانلود با لینک مستقیم به صورت ۱۰۰ درصد رایگان از اهداف اصلی پایگاه است.
طلبه تبریزی، بخش تصویری این پایگاه را مشتمل بر ویدئوهای مرتبط با قرآن کریم، در موضوعات فیلم سینمائی، انیمیشن و فیلم کوتاه برشمرد و افزود: در بخش متنی نیز صدها عنوان کتاب دیجیتالی نفیس پیرامون قرآن کریم از جمله ۵۰ دوره متن ترجمه‌ کامل قرآن کریم به زبان‌های بین المللی موجود است.
صبوری، بخش اپلیکیشن پایگاه قرآنی «نجوا» را شامل ده‌ها نرم افزار تخصصی و عمومی اعلام کرد و گفت: برای طراحی چنین سایتی حداقل یک تیم ۱۰ نفره نیاز بود، اما به لطف الهی صفر تا صد پروژه را به تنهایی انجام دادم.
وی با ابراز گلایه از همراهی نکردن سازمان ها و ارگان های متولی امور دینی و قرانی اظهار داشت: در تأسیس، تامین هزینه‌ها و حتی افتتاح پایگاه و اطلاع رسانی آن به عموم مردم نهادهای مسوول هیچ گونه مساعدت و حمایت مادی و معنوی نداشتند و صفر تا ۱۰۰ پروژه را به تنهایی انجام داده ام.
وی با بیان اینکه هیچ اطلاعی پیرامون طراحی سایت نداشتم و تنها عشق به قرآن کریم باعث شد، تا در کم‌تر از یک ماه، بدون حمایت و بدون حضور در کلاس یا کارگاهی این سایت جامع را طراحی کنم، خاطرنشان کرد: این در حالی است که هر دو چشمم دچار بیماری کراتوکونوس (قوز قرنیه) بوده و نیازمند پیوند هستند.
به گزارش ایرنا، علاقمندان برای بازدید و بهره مندی از اطلاعات این پایگاه قرانی می توانند به آدرس www.NajwaCo.IR مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا