جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه برگزار می‌شود

ارک خبر- مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی عشایر قره‌قیه‌(هارنا) برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، علی بدرشکوهی ظهر امروز در جلسه هماهنگی جشنواره فرهنگی و ورزشی قره قیه اظهار داشت: برگزاری جشنواره قره‌قیه، به مطالبه عمومی تبدیل شده و ما نیز مصمم به برگزاری این جشنواره هستیم؛ البته با توجه به ناپایداری جوی، ملاحظات هواشناسی نیز باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری این جشنواره نقش بسزایی در ایجاد نشاط اجتماعی دارد و با توجه به اهمیت این موضوع، همه باید تلاش کنیم تا این جشنواره به نحو شایسته‌ای برگزار شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تاثیرگذار برنامه‌های فرهنگی ورزشی در کاهش آسیب‌های اجتماعی خاطر نشان کرد: نشاط اجتماعی حاصل از برگزاری این برنامه‌ها، نسخه اولویت‌دار در مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

بدر شکوهی عنوان کرد: جشنواره قره قیه یک حرکت عظیم فرهنگی و ورزشی در شمال غرب کشور است اما با توجه به وضع جوی هوا، باید تدابیر لازم برای پیش‌بینی موارد خاص و پیشگیری از بحران‌های احتمالی اندیشیده شود.

رسول خدابخش فرماندار کلیبر نیز در این جلسه اظهار داشت:از دو ماه گذشته، سلسله جلسات‌مان را در خصوص برگزاری جشنواره قره قیه برگزار و زیرساخت‌های جایگاه‌ها را نیز آماده کردیم؛ اما سیلی که در سطح کشور جاری شد، ما را در تنگنا قرار داد و من به عنوان مدیر بحران شهرستان کلیبر، موظف به حفظ جان مردم و حساس بودن در این مقوله هستم.

وی افزود: معتقدیم که جشنواره قره قیه، باید برگزار شود ولی به هر قیمتی به دنبال برگزاری آن نیستیم. در شرایطی که هواشناسی استان، اوضاع منطقه را همراه با رگبار پیش‌بینی کرده، چگونه می‌توانم اجازه برگزاری بدهم، من منتظر پیش‌بینی این اداره کل هستم تا براساس آن تصمیم‌گیری کنیم.

فرماندار کلیبر تصریح کرد: تا دوشنبه هفته آینده، هوا مناسب نیست؛ ولی از روز دوشنبه به بعد، ناپایداری هوا کمتر می‌شود؛ با این حال، تا مشخص شدن پیش‌بینی هواشناسی برای هفته منتهی به روز برگزاری باید صبر کرد.

خدابخش یادآور شد: برگزاری این جشنواره با همکاری همه‌جانبه گروه روستایی و عشایری اداره کل، هیات بازی‌های بومی و محلی و ورزش‌های روستایی، هیات سوارکاری و اداره ورزش و جوانان کلیبر عملیاتی می‌شود.

وی در پایان گفت: تعیین مدیر اجرایی جشنواره در راستای مدیریت بهینه جشنواره خیلی مؤثر است و بدین منظور، اصغر وجودی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کلیبر برای این امر منصوب شده و همچنین پخش زنده این جشنواره از شبکه‌های سراسری و استانی صداوسیما مطالبه مردم کلیبر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا