تکرار ادعاهای بی‌اساس عادل الجبیر علیه ایران

ارک خبر- وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی مدعی شد موضوع کمک ایران به گروه انصارالله با اعطای موشک‌های بالستیک را با اعضای شورای امنیت بررسی کرده است.
ادعای عادل الجبیر: ایران، حوثی ها را به موشک بالستیک مجهز می کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی که ریاست هیئت اعزامی این کشور به به روسیه برای کنفرانس “روسی-عربی” را بر عهده داشت ضمن ادعای کمک مالی ایران به انصارالله گفت: این موضوع را با اعضای شورای امنیت بررسی کردم.

الجبیر مدعی شد: ایران، حوثی‌ها را به موشک بالستیک مجهز می‌کند. این موضوع نقض قوانین بین المللی است و جامعه بین الملل آن را درک می‌کند.

این وزیر سعودی در مورد از سرگیری جلسات پارلمان یمن در حضرموت ادعا کرد: ما از هر چیزی که به حاکمیت دولت قانونی در یمن کمک کند، حمایت می‌کنیم تا یمن از بحران خارج شود و شرایط به قبل بازگردد.

او در پایان ادعا‌های بی اساس خود افزود: وقت‌کشی حوثی‌ها برای ممانعت از حصول و یا پیشروی در تحقق راه حل مسالمت آمیز برای این بحران است؛ امیدواریم که جامعه بین الملل بتواند حوثی‌ها را به اجرای توافقنامه “استکهلم” و قطعنامه شورای امنیت ملزم کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا